• OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • OMX Baltic−0,38%300,16
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,52%2 070,23
  • OMX Vilnius0,37%1 204,1
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 815,43
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,89
  • 15.09.17, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bugatti uskumatu rekord

Mida jõuaksid sina teha 42 sekundiga? Briti väljaanne Car Magazine kirjutab, et Bugatti uusim mudel Chiron jõuab selle ajaga kiirendada nullist 400 kilomeetrini tunnis ja pidurdada jälle seismajäämiseni.
Bugatti uskumatu rekord
  • Foto: Bugatti
Kuigi Chiron oli juba varem inseneritöö meistriteosena tunnustust pälvinud, viib uus rekord sõiduki lausa mootorite maailma kuulsuste seinale. Kohalt 400 kilomeetrini tunnis kiirendamine võttis aega 32,6 sekundit ja pigem lennundusmaailma kuuluvalt tempolt taas seismajäämiseks läks vaja 9,3 sekundit.
Värske tänavasõiduautode rekordiomaniku, 1500-hobujõulise 8-liitrise töömahuga w16 mootoriga Chironi on omale soetanud juba 300 õnnelikku omanikku, soovijatel on veel võimalus, vähemalt 2,5 miljonit eurot maksvaid masinaid tehakse kokku 500.
Näiliselt muretult Saksamaal Ehra-Lessieni ovaalil kulgenud rekordsõidu ajal oli roolis endine vormel 1 ja praegune IndyCari piloot Juan Pablo Montoya, kel on ekstreemsused autoroolis kindlasti igapäevased.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiirusrekord on aga Bugatti eelmise mudeli Veyron Super Sporti nimel juba aastast 2010 - täpselt 431,071 kilomeetrit tunnis. Selle kavatseb Chiron järgmisel aastal üle lüüa.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele