• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 21.11.17, 11:15

BMW i3 tagasikutsumise tagant otsige naist!

BMW peatas oma elektilise hübriidsõiduki i3 müügi USAs, sest üks New Hampshire naisterahvas võib vigastada oma kaela, kirjutab USA autosait The Drive.
BMW i3.
  • BMW i3. Foto: BMW
Baierimaa automark BMW kutsus tagasi ja peatas USAs oma i3 sõidukite müügi. Otsus puudutab 30 000 Ameerikas müüdud i3 mudelit, aga tagasikutsumise tinginud probleem ohustab vaid tibatillukest osa autoomanikest. Nimelt võivad alla 152 cm pikkused ja vähem kui 52 kg kaaluvad naised auto esiotsa avariisse sattumise korral suurema tõenäosusega kaelavigastuse saada - aga ainult juhul, kui neil pole kinnitatud turvavöö.
Meesjuhte ei mainita, võib eeldada, et BMW ei pea mehi sarnaselt ohustatuks.
The Drive küsis BMWlt ka kommentaari, kuid viimane keeldus täpsustamast, mis seda kõrgendatud ohuriski põhjustab. Küll kirjeldas BMW kõneisik testi, mille tulemusena otsustati, et midagi tuleb ette võtta.
“Hiljutises maanteeohutuse administratsiooni (NHTSA) korraldatud i3 kokkupõrketestis - täpsemalt, kinnitamata turvavööga korraldatud avariis - kannatas juhiistmel viibiv väikest täiskasvanut simuleeriv mannekeen koormust veidi üle lubatud normi,” ütles BMW.
USAs on BMW sõnul müüdud täpselt 29 383 i3 mudelit. Kui müüdud autode puhul võtta arvesse juhtide sugu ning elanikkonna pikkuse ja kaalu variatsioone, selgub, et muretsemiseks on põhjust neljakümnest ühel autoomanikul. Aga et kinnitamata turvavööga võib seaduslikult sõita vaid New Hampshire osariigis, kus elab vaid 0,41 protsenti USA rahvastikust ehk umbes 735 i3 omanikku, jõuab The Drive numbrini 3. Just nii palju juhte võib olla ohus oma täiesti legaalse turvavööta sõiduharjumuse pärast.
Hoolimata turvavöö kasutamise kohustuse puudumisest kinnitab 70 protsenti sealsetest juhtidest New Hamsphire raadio andmetel siiski turvavöö. Nii võib oletada, et kaks kolmandikku New Hampshire i3 omanikest juba kasutab turvavööd, ja võttes arvesse ka sedavõrd väikeste autojuhtide osa kõigist autoomanikest, jõutaksegi arusaamani, et probleem puudutab vaid üht inimest kogu Ühendriikide peale.
Kuigi on kena, et BMW kutsub üht inimest ähvardava ohu tõttu tagasi kõik USAs müüdud i3 sõidukid, on The Drive'i hinnangul olemas ka lihtsam lahendus - kasutada turvavööd.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele