Audid hakkavad tulevikus üksteisest erinema

Milline Audi mudel on pildil?  Foto: Audi
Andres Haabu • 5. jaanuar • 2 min
Jaga lugu:

On ammu heidetud nalja Audi üle, justkui koosneks ettevõtte disainiosakond üksikust koopiamasinast, mis tulistab välja samu Raudmehe filmist inspireeritud ja vaid mõõdu mõttes erinevaid autosid, kirjutab USA autoväljaanne The Drive.

Kuigi ettevõtte kodumaised konkurendid BMW ja Mercedes-Benz on sarnaselt suurele osale autotööstusest Ingolstadti jalajälgedes sammunud ja võtnud omaks sama "üks kord mõõda ja mitu korda lõika" disainifilosoofia, on Audi otsustanud hakata oma mudelivalikus pakkuma rohkem visuaalset erinevust.

Vesteldes Briti väljaande Autocariga, lausus Audi disainiboss Rupert Stadler, et nüüd, kui automark on "tõusvatel turgudel" (loe: Hiinas) kanda kinnitanud, võib autotootja asuda taas tootma eristatava disainiga mudeleid.

"Selle disainiprotsessi eesmärk oli muuta Audid selgemini äratuntavaks uutel ja arenevatel turgudel," ütles Stadler. "Nüüd oleme hästi tuntud peamistel turgudel nagu Hiina. Võime hakata senist filosoofiat muutma ja anda igale autole iseloomuliku väljanägemise."

Uut individualistlikku lähenemist juhib peatselt turule tulev Mini Countrymani rivaaliks saav Audi Q2, mis kannab ikkagi mitut Audidele iseloomulikku disainikujundit, aga seda ei aeta enam ilmselt segi Q3 või Q5 mudelitega.

Audi Q2
Audi Q2  Foto: Audi

Audi disainipealik Marc Lichte ütles Briti väljaandele: "Saame aru, et on ruumi suuremale erinevusele. Kuna meie autod on tootmises vähemalt kuus aastat, siis tänases maailmas vajab iga mudel oma disaini, et olla sellel pikal perioodil atraktiivne."

Lichte lisas ka, et suurim hüpe disainis tuleb praegu, mil suurem osa ettevõtte toodangust muutub elektriliseks, lubades tänu kompaktsematele jõuülekannetele suuremat disainivabadust. Lichte sõnul liigub disain väga erinevas suunas ja disaineritel saab olema rohkem materjali, millega töötada. Audi suudab siis toota sõidukeid pisemate esiosade ja madalamate kapottidega, muutes kogu sõidukidisaini atraktiivsemaks.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt