• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 2250,78%40 970,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 2250,78%40 970,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 05.01.18, 14:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Audid hakkavad tulevikus üksteisest erinema

On ammu heidetud nalja Audi üle, justkui koosneks ettevõtte disainiosakond üksikust koopiamasinast, mis tulistab välja samu Raudmehe filmist inspireeritud ja vaid mõõdu mõttes erinevaid autosid, kirjutab USA autoväljaanne The Drive.
Milline Audi mudel on pildil?
  • Milline Audi mudel on pildil?
  • Foto: Audi
Kuigi ettevõtte kodumaised konkurendid BMW ja Mercedes-Benz on sarnaselt suurele osale autotööstusest Ingolstadti jalajälgedes sammunud ja võtnud omaks sama "üks kord mõõda ja mitu korda lõika" disainifilosoofia, on Audi otsustanud hakata oma mudelivalikus pakkuma rohkem visuaalset erinevust.
Vesteldes Briti väljaande Autocariga, lausus Audi disainiboss Rupert Stadler, et nüüd, kui automark on "tõusvatel turgudel" (loe: Hiinas) kanda kinnitanud, võib autotootja asuda taas tootma eristatava disainiga mudeleid.
"Selle disainiprotsessi eesmärk oli muuta Audid selgemini äratuntavaks uutel ja arenevatel turgudel," ütles Stadler. "Nüüd oleme hästi tuntud peamistel turgudel nagu Hiina. Võime hakata senist filosoofiat muutma ja anda igale autole iseloomuliku väljanägemise."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uut individualistlikku lähenemist juhib peatselt turule tulev Mini Countrymani rivaaliks saav Audi Q2, mis kannab ikkagi mitut Audidele iseloomulikku disainikujundit, aga seda ei aeta enam ilmselt segi Q3 või Q5 mudelitega.
Audi Q2
  • Audi Q2
  • Foto: Audi
Audi disainipealik Marc Lichte ütles Briti väljaandele: "Saame aru, et on ruumi suuremale erinevusele. Kuna meie autod on tootmises vähemalt kuus aastat, siis tänases maailmas vajab iga mudel oma disaini, et olla sellel pikal perioodil atraktiivne."
Lichte lisas ka, et suurim hüpe disainis tuleb praegu, mil suurem osa ettevõtte toodangust muutub elektriliseks, lubades tänu kompaktsematele jõuülekannetele suuremat disainivabadust. Lichte sõnul liigub disain väga erinevas suunas ja disaineritel saab olema rohkem materjali, millega töötada. Audi suudab siis toota sõidukeid pisemate esiosade ja madalamate kapottidega, muutes kogu sõidukidisaini atraktiivsemaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele