• OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 15.01.18, 22:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaiku kapseldatud Mercedes

Mercedes kapseldas oma 1979. aasta G-klassi maasturi 44,4 tonni vaigu sisse, kirjutab Interesting Engineering.
Vaigukuubis 1979. aasta Mercedes-Benz G-klass.
  • Vaigukuubis 1979. aasta Mercedes-Benz G-klass.
  • Foto: Daimler AG/Hans Starck
PR-trikk on mõeldud promoma uut G-klassi maasturit, mida esitleti Detroidis 2018. aasta Põhja-Ameerika rahvuvahelisel autonäitusel.
Sünteetilises vaigus masin sarnaneb stiili poolest oma kaasaegse vennaga, ent vanast masinast on täielikult puudu kaasaegne tehnoloogia. Auto on merevaiku meenutavasse sünteetilise vaigu kuupi seatud seiklusliku nurga all - justkui otse maastikule sööstmas.
Mercedese sõnul on trikk mõeldud näitama, kuidas G-klassi DNA on säilinud põlvest põlve. “Need geenid on olemas ka uues G-klassis ja kannavad edasi Mercedes-Benzi pikaajaliseima mudeli omadusi tänasesse päeva: ikooniline disain, hävitamatu üleolek maastikul ja erakordne sõidukvaliteet maanteel.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vaiguplokk on 5,5 meetrit pikk, 2,55 meetrit lai ja 3,10 meetrit kõrge. Silmatorkava eksponaadi valmimisele kulus 90 päeva ja 44,4 tonni sünteetilist vaiku.
Pärast debüüti Detroidis reisib erakordne vaiguplokk järgmisele G-klassi tutvustavale üritusele.
Vaigus Mercedes
6 fotot
  • Vaigus Mercedes
  • Foto: Daimler AG/Hans Starck

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele