Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vaiku kapseldatud Mercedes
Vaigukuubis 1979. aasta Mercedes-Benz G-klass.Foto: Daimler AG/Hans Starck
Mercedes kapseldas oma 1979. aasta G-klassi maasturi 44,4 tonni vaigu sisse, kirjutab Interesting Engineering.
PR-trikk on mõeldud promoma uut G-klassi maasturit, mida esitleti Detroidis 2018. aasta Põhja-Ameerika rahvuvahelisel autonäitusel.
Sünteetilises vaigus masin sarnaneb stiili poolest oma kaasaegse vennaga, ent vanast masinast on täielikult puudu kaasaegne tehnoloogia. Auto on merevaiku meenutavasse sünteetilise vaigu kuupi seatud seiklusliku nurga all - justkui otse maastikule sööstmas.
Mercedese sõnul on trikk mõeldud näitama, kuidas G-klassi DNA on säilinud põlvest põlve. “Need geenid on olemas ka uues G-klassis ja kannavad edasi Mercedes-Benzi pikaajaliseima mudeli omadusi tänasesse päeva: ikooniline disain, hävitamatu üleolek maastikul ja erakordne sõidukvaliteet maanteel.”
Vaiguplokk on 5,5 meetrit pikk, 2,55 meetrit lai ja 3,10 meetrit kõrge. Silmatorkava eksponaadi valmimisele kulus 90 päeva ja 44,4 tonni sünteetilist vaiku.
Pärast debüüti Detroidis reisib erakordne vaiguplokk järgmisele G-klassi tutvustavale üritusele.
Foto: Daimler AG/Hans Starck