• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 18.01.18, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

1962. aasta Monaco GP uskumatud kaadrid

Tänavune Monaco GP pakub ilmselt võidusõidumaailma üht keerulisemat väljakutset. Koos Le Mansi 24 tunni sõidu ja Indy 500 võiduajamisega peetakse võistlust tõeliseks mehe ja masina jõuprooviks.
1962. aasta Monaco GP uskumatud kaadrid
  • Foto: Flying Clipper
Kaasagne võistlus erineb siiski oluliselt sellest, milline Monaco GP ajahämarustes välja nägi, kirjutab Briti autoväljaanne CAR.
Internetti on üles pandud suurepärase kvaliteediga videomaterjal 1962. aasta Monaco Grand Prix'st, mis näitab kõnekalt, kui palju on kuulus Monte Carlo tänavarada viimase 55 aastaga muutunud. Nagu arvata võib, ei pööratud neil ammustel aegadel ohutusele erilist tähelepanu ja kaadrites vilksatavad nii rajale sattunud jalakäijad kui võidusõidusse mitte puutuvad sõidukid.
70 mm filmilindil olevad kaadrid on pärit Saksa dokumentaalfilmist “Flying Clipper aka Mediterranean Holiday” ja on kvaliteedilt pea samaväärsed tänapäevaste võiduajamiste videopildiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi suuresti sisaldab film kaadreid võidusõidust endast, on osa sõidukilt salvestatud materjalist pärit ilmselt ka treeningsõitudelt. Igatahes pakub video imelist ajareisi vana kooli võidusõidumaailma.
Paljud peavad praegust Monaco GPd endisaegse kohitsetud versiooniks, ent ilmselt on õiglasem öelda, et tänane võistlus pakub hoopis teistsugust väljakutset. Kaasaegne vormel-1 piloot peab hakkama saama palju laiemate, võimsamate ja paremat pidamist pakkuvate autodega. Edukaks osalemiseks tuleb 900hobujõulist sõidukit kiirelt ja ohutult rajabarjääride vahel hoida pea kaks tundi. See pole kaugeltki kerge ülesanne.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele