Võimsaim vabalt hingav 911

13. märts 2018, 22:00
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180313/CAR/180319901/AR/0/AR-180319901.jpg

Porsche 911 on sõiduk, mida on keeruline osta - pärast uut ja parimat autot tuleb veel uuem ja veel parem. Pidevale uuendamise tsüklile ei paista lõppu ja kas see on hea või halb, sõltub sellest, millise pilguga 911 mudelirivi vaadata, kirjutab The Drive.

Viimase paarikümne aasta jooksul on Porsche pidevalt tuuninud ja parendanud oma 911 mudelit, muutes selle väga närvilisest kerge esiosaga sportautost üsnagi luksuslikuks GT masinaks, millega võib rahumeeli ringi sõita kogu aasta. Viimase aasta jooksul on Porsche valmis meisterdanud uuendatud 911 GT4, GT2 RS ja nüüd ka Genfi autonäitusel esitletud 2019. aasta GT3 RS mudeli.

Porsche väidab, et uus 911 GT3 RS on kõige võimsam vabalt hingava mootoriga 911, mis eales toodetud. 4-liitrine kuuesilindriline lamamootor toodab 520 hobujõudu ja 469 Nm väänet 9000 mootoripöördel. Võrreldes standardse 911 GT3-ga pakub mootor 20 lisahobujõudu ja 9,5Nm väänet.

Tavaliselt on 911 GT3 Porschel kas kuuekäiguline manuaal või seitsmekäiguline PDK käigukast, siis RS tuleb standardis seitsmekäigulise kahe siduriga kastiga, mis on kalibreeritud toime tulema mootoris tuleva lisajõuga. Porsche insenerid on välja arvutanud, et masin kiirendab sajakilomeetrise tunnikiiruseni 3,2 sekundiga ja tippkiirus on piiratud 310 kilomeetrini tunnis.

Nagu oodata võis, on GT3-lt pärit aerodünaamilised ja kaalu langetavad komponendid üle tulnud ka GT3 RS-le, aga RS saab lisaks juurde süsinikkiust kapoti ja tagatiivad ühes magneesiumist katusega. 2019. aasta Porsche 911 GT3 RS laenab mõningaid komponente ka oma suurelt vennalt - 911 GT2 RS-lt. Viimaste hulka kuulub näiteks NACA-õhuavad esikapotil, mis aitavad pidurite jahutusega, lisaks suurem esispoiler ühes tagatiiva ja diffuusoriga. Viimane aitab RS-l toota kiirusel 200km/h kaks korda rohkem survejõudu kui tavaline 911 GT3.

Ka 911 GT3 RS-i šassii saab juurde parendusi, näiteks uued abivedrud mõlematel sildadel, uuendatud šarniirid ja täiustatud tagarataste roolimissüsteem. Esirattad on 20 x 9,5 tollistel sepisvelgedel, mida ümbritsevad 265/35 mõõdus väga sooritusvõimelised rehvid. Tagateljel aitavad jõudu maha kleepida 21x12,4 tollised sepsiveljed, millel 325/30 mõõdus rehvid.

Masin tuleb müügile sügisel ja hinnasildil ilutseb vähemalt 150 000 eurot.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. March 2018, 22:07

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing