Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavaim turu-uuring: helistage 20 inimesele

    Jean Sutton, rahvusvaheliste turu-uuringute firma juht ja omanik Londonist, rääkis sellel nädalal Tallinnas noortele ekspordimüügi juhtidele, kuidas paremini eksporditurgusid tundma õppida. Tema üks olulisemaid sõnumeid oli – e-maili teel infot hankida on mõttetu, hea pildi saamiseks piisab kuni 20 inimesele helistamisest.

    Suttoni sõnul teevad paljud eksporti alustavad ettevõtted selle vea, et usaldavad liiga palju oma edasimüüjat ega oma ise head pilti turust, kuhu müüa tahetakse. Muuhulgas ei tea ettevõtted sageli kui suur on turumaht, millised on trendid, millised on suurimad konkurendid, nende müügiargumendid, omahind, turunduseelarved, tarbijaharjumused, jne. Kui aga turgu ise ei tunta, ei osata ka suunata oma distribuutorit ja tema tegevust kontrollida ega tõhustada.
    Teine viga, mida kohtab muuhulgas ka Eestis, on hulgakaupa meilide väljasaatmine ja lootus, et see loob kontakte. Suttoni sõnul tuleks võõrastale inimestele meilide saatmine lausa välistada, sest ükski normaalselt toimiv ettevõtte selle peale ei reageeri.
    Tema sõnul on siiski vajalik ja võimalik välja selgitada võõra ekspordituru olemus ja sealsed võimalused, kasutades selleks erinevaid meetodeid. Üks parimaid on lihtne telefonivestlus õigete inimestega, muuhulgas tulevaste võimalike partnerite ja konkurentidega.
    Jean Sutton soovitas, et telefonivestluseid tuleks piisavalt hästi ette valmistada, et oleks teada, kellele milleks helistatakse ja omada ka infot selle organisatsiooni kohta. Seejärel oleks optimaalne viia päevas läbi kuni neli telefoniintervjuud, ühe töönädalaga seega kuni 20. See on sageli ka piisav, eeldades, et intervjuud on asjalikud ja sügavad varem ettevalmistatud vestlused, kindlasti aga mitte müügijutt. „Väga paljud inimesed on valmis teid aitama kui tunnete siirast huvi ja esitate sõbralikult asjakohaseid üldküsimusi, mis ei puuduta otseselt nende ärihuvisid,“ rääkis ta. „Kui aga teate, mida otsite ja olete intervjuud hoolikalt ette valmistanud, siis saate sealt väga palju vajalikku infot.“ Ta rõhutas, et nende intervjuude mõte ei tohiks olla müük, vaid inimeste kuulamine. Alles pärast teist-kolmandat helistamist samale isikule võib ka rääkida oma ettevõttest ja selle toodangust.
    Mõned kõlamajäänud mõtted Jean Suttoni koolitusest, kuidas alustada eksporti läbi turu tundmaõppimise:
    1. Tea oma USP-d ehk unique selling pointi (unikaalset müügiargmenti).
    2. Ära osta internetist odavat uuringut, vaid vii see läbi ise.
    3. Ära alusta müügist vaid kuula, mida vajatakse.
    4. Ära paku oma kaupa kõigile vaid prioretiseeri ja segmenteeri, selgitades välja just sulle sobiva mahuga nišš ja seal tegutsevad partnerid.
    5. Identifitseeri partnerid ja helista neile, mitte agentidele!
    6. Valmista hästi ette ja helista kuni 20-le inimesele.
    7. Kasuta vestlustes täpsete küsimustega nn shopping listi, mitte ära uuri kõike.
    8. Kõige odavam on uurida koduturgu, seetõttu oleks mõistlik oma potentsiaalsete lõpptarbijate profiilid välja selgitada esmalt koduturul. Sageli need profiilid sarnase kultuuriruumiga riikides kattuvad suures osas.
    9. Jäta meelde, et firmad ei vaheta toimivat partnerit välja vaid odavama hinnaargumendi tõttu, mistõttu pead enne kui neile oma pakkumise teed, teadma palju enam nende toote, nende turu ja selle eripärade kohta!
    10. Ärge kartke öelda, et olete Eestist, sest see kõlab paljudele pigem eksootilise ja huvipakkuvana kui eemaletõukavalt.
    11. Hiljem, kui juba müüte uuel eksportturul, saate samamoodi distantsilt viia läbi rahulolu uuringuid nii edasimüüjate kui lõpptarbijate seas.
    Jean Sutton on rahvusvaheline turu-uurija ja turu-uuringute läbiviimise koolitaja firmast ITM Worldwide, mis teeb hetkel aastase EASi koolitusprogrammi „Ekspordirevolutsioon“ raames koostööd 26 Eesti ettevõttega. Ekspordirevolutsiooni programmi toetab ka Euroopa Sotsiaalfond.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.