• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.11.13, 06:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tubli ühisrinne, ettevõtjad!

Äripäev kiidab ettevõtjaid ja nende esindajaid koostöö eest, millega kiirustades valminud seadusemuudatustele vastu astuti.
Äripäev kiidab ettevõtjaid ja ettevõtlusorganisatsioone tugeva koostöö eest, millega kiirustades valminud seadusemuudatustele vastu astuti. Kindlasti sunnib selline üksmeel seaduste väljatöötajaid ja vastuvõtjaid edaspidi senisest enam arvestama ettevõtjatega ning eelnõude mõjuga meie majandus- ja ettevõtluskeskkonnale. Mitte ainult autodega seotud muudatuste puhul, vaid üleüldse.
Eile andsid Reformierakonna ja IRLi fraktsioon ühiselt teada, et on otsustanud juba menetluses olevatest eelnõudest välja võtta ettevõtluses kasutatava sõiduauto sisendkäibemaksu maha arvamise piiramise, era- ja töösõitude regulatsioonide, 64-eurose isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise kaotamise ja sõiduautode erisoodustust puudutava osa. Samuti tehakse ettepanek tõsta elektroonilises käibedeklaratsioonis kontrollitavate arvete piirsummat, et vähendata ettevõtjate koormust uuele süsteemile üleminekul. Kõik need muudatused olid sattunud ettevõtjate tugeva kriitika alla. Need said tuld igast ilmakaarest.
Mõneti kummaline on, et need seadusemuudatused riigikogus üldse esimese lugemise läbisid. Samal ajal arutati ju avalikus ruumis juba elavalt nende vigade ja puuduste üle. Ilmselt oli just muudatuste seotus eelarvega peamine põhjus, miks seaduse väljatöötajad seda kohe väga jõuliselt kaitsma asusid. Nüüd on plaanis eelarvesse hinnanguliselt laekumata jäävad 24 miljonit eurot saada riigivara müügist riigi äriühingute dividendidest. Kate on olemas või siis leiti kiiresti. Omajagu tunnustust väärib siinkohal ka riigikogu rahanduskomisjon, kelle ilmselgel tõukel riigikogu seekord ei muutunud tavapäraseks kinnitavaks kummitempliks, vaid leidis õige olevat aega maha võtta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelnõudest väljavõtmine ei pruugi taolisi seadusepunkte lõplikult prügikasti saata. Esialgu lähevad need lihtsalt n-ö laualt maha. Fraktsioonidki tunnistavad, et autode kasutamise reeglid vajavad uuendamist, ent rahandusministeerium ning maksu- ja tolliamet saavad seda edaspidi mõistlikus tempos ja osapooltega rahulikumalt läbi rääkides teha. Kindlasti lisanduvad nüüd ka vastavad analüüsid ja mõjuhinnangud. Vaevalt soovivad seaduse kokkukirjutajad kord juba nii suurt tähelepanu pälvinud seadusemuudatuste puhul teist korda mütsiga lööma minna.
Samas võivad muudatused jäädagi teostumata, vähemasti lähiaastail. Järgmine aasta on ikkagi riigikogu valimiste eelne aasta. Vaatamata sellele, kui hea eelnõu lõpuks ministeerium ka kokku kirjutaks, ettevõtjavaenulikkuse märk on sellel juba küljes. Keegi ei taha aga enne valimisi sellise seaduse vastuvõtmisega pilti pääseda. Välistatud pole seegi, et seaduse mõju hindamisel selgub, et koos rakendamiskulude ja hilisema kontrolliga võib see kokkuvõttes osutuda kulukamaks kui on eeldatav tulu. Sellisel juhul poleks abi ei maksupettustega võitlemise tõhustamisel ega ammugi riigieelarve täitmisel, milleks need muudatused praegu eeskätt mõeldud olid.
 
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele