• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 12.11.13, 14:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi: vaja teha selgitustööd

Rahandusminister Jürgen Ligi taunib riigikogu otsust võtta autode käibemaksu muudatus menetlusest välja.
Järgneb rahandusministri täispikkuses kommentaar:
"Taoline ettepanek on tehtud märksa tormakamalt kui eelnõud ise, millele seda etteheidet õigusega tehakse. Riigikogu ei tohi seaduse järgi halvendada eelarve tasakaalu, aga tavapärasest suuremad dividendid seda halvendaksid ning neid ei ole ka rohkem võtta. Ka ei ole riigil sellises mahus vara müüa. Ühekordsed tuluallikad ei lahenda ka eelarveprobleemi järgmisteks aastateks.
Kavatsen fraktsioonidega veelkord kohtuda ja neile alternatiive selgitada ja seaduse viibimist tasakaalustavaid ettepanekuid teha. Autode seonduvat on nüüd juba teist kuud arutatud, aga kokkuvõte on küll, et väikeses ringis tunnistatakse maksumuudatuste paratamatust, avalikkuses on aga palju kriitikat, mis on vähekonstruktiivne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meile on isegi Soomet eeskujuks toodud, aga seal pole autodel mitte ainult täielik 24 protsendi käibemaksustamine (meie ettepanekus 0-10 protsenti), vaid ka muud sõiduautot koormavad maksud: on veerandi auto hinnani ulatuda võiv automaks, on kümne protsendini küündiv aastamaks, ei ole investeeringute maksuvabastust, on üksikisiku tulumaks auto soetamise eest.
Valitsus toetas neid eelnõusid üksmeelselt, sest vaja oli katet eelkõige teedehitusele."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 0 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele