• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 27.11.13, 15:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autode maksu- muudatused uuel ringil

 Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
Eesmärk on vähendada ettevõtluses kasutatavatele sõidukitele mõeldud maksusoodustust ja selle kasutamisest tekkinud majanduslikke moonutusi, teatas ministeerium.
"Valitsus ei toeta automaksu, kuid on olnud üksmeelne selles, et sõiduautode maksusoodustust tuleb piirata juhul, kui see ostetakse firma nimele, aga seda kasutatakse ka erasõitudeks. See otsus on olnud seotud ka riigieelarve paratamatusega ning keeluga halvendada riigikogus tema tasakaalu. Eelarve koostamise käigus on sellel muudatusel olnud otsene seos teede rahastamises tekkinud lüngaga," ütles rahandusminister Jürgen Ligi.
Kuna maksumuudatustest on järgmisest aastast plaanitud tulu riigieelarvesse ja riigikogu ei saa eelarve menetlemise käigus valitsussektori eelarvepositsiooni halvendada, on kavas esitada eelnõud selle aasta jooksul uuesti parlamendile. See võimaldab 2014. aasta eelarves arvestada seniste tuludega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahandusministeerium on analüüsinud viimasel paaril kuul toimunud aktiivse avaliku arutelu käigus tehtud muudatusettepanekuid ning esitab neist tulenevalt uue täpsustatud eelnõu. Huvitatud osapooltel ja partneritel on võimalik veelkord arvamust avaldada ja ettepanekuid teha kuni 9. detsembrini.
Ettevõtluse käibemaksutagastuste eesmärk on lähtunud sellest, et sõiduautot kasutatakse ettevõtluseks. Kuna kauba või teenuse pealt maksab tarbija käibemaksu, siis topelt maksustamise vältimiseks kehtib võimalus ettevõtjal käibemaks tagasi saada. Käibemaksuseaduse eelnõuga on kavas korrastada süsteemi ja kindlustada, et tagastust saadakse vaid ettevõttega seotud kuludelt. Seotud tulumaksuseaduse eelnõu ei sisalda enam muudatusi tööandja sõiduauto erisoodustuse reeglites. Lisaks näeb see ette töötaja isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitise maksuvabastuse piirmäära tõstmise 300 euroni.
Auto ostnu maksukoormus on praegu eraisiku kahjuks ja tema suhtes ebaõiglane. Seetõttu on Eesti ettevõtluses suhteliselt suur osakaal justnimelt sõiduautodel. Kui sõiduautot kasutatakse vaid töösõitudeks, siis ei muutu midagi ja maha saab arvata kogu tasutud käibemaksu. Erasõitudeks kasutatavate autode pealt tuleb maksta käibemaksu nii nagu seda teevad ka kõik teised Eesti autoomanikud.
Ka pärast muudatuste jõustumist jääb ettevõtja eraisikuga võrreldes soodsamasse olukorda. Sõidukite käibemaksu mahaarvamist piirab valdav osa Euroopa riikidest, üle kümne riigi ei luba midagi maha arvata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele