• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.04.14, 17:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink Finnairi osanikuks?

Soome rahvuslik uhkus Finnair on hädas. Viie aastaga 200 miljonit eurot kahjumit tootnud riiklik lennufirma otsib täna aktiivselt nii strateegilist kui finantsinvestorit, kes aitaks rahastada säästlikumate lennukite soetamist.
Finnairi lennuk.
  • Finnairi lennuk.
  • Foto: Raul Mee
Kas oleks väga pöörane korra mängida mõttega, mille kohaselt võiks Finnairi strateegiliseks osanikuks hakata Tallink?
Firmade suurused on võrreldavad. Finnairi aastakäive 2,5 miljardit, Tallinkil 1 miljardi euro juures. Viis aastat tagasi korra kuuldavasti Estonian Airi ostu kaalunud Tallinki laevaliiklus hetkel suuremaid investeeringuid ei vaja, laenude teenindamine on kontrolli all. Pealegi, üks kord on Soome teine rahvuslik uhkus, Silja Line, juba ostetud.
Mõlemad teenindavad reisijaid. Finnair on tugev Aasia suunal, kuid tegev vägagi ka Euroopas. Ei ole ju uus mõte hakata nappide võimalustega Tallinna lennujaamast tihedalt Helsinkisse Finnairile lennureisijaid ette vedama, tehes Helsinkist eestlaste paralleelne kodulennujaam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Või teiselt poolt – osad mujalt maailmast Finnairiga Helsingisse suunduvad reisijad saab ju Tallinnas maha panna, siit lobedalt Tallinki laevadega üle lahe saata ja tee peal nende reisipaunad korralikult täis müüa. Tallink saaks Finnairist odavamalt majandada, seda muuhulgas ka lennuteenindajate osas.
Esmalt peaks asi majanduslikult tasuv olema. Teiseks peaks Soome riik ilmselt soostuma oma praegust 56% osalust Finnairis vähendama alla hetkel seaduses oleva miinimummäära, milleks on 51%. Kolmandaks on veidi asi ka põhjanaabrite rahvuslikus uhkuses. Kuid kui Eesti riik ei saanud Estonian Airi suureks tegemisega hakkama, ehk oskab Enn Pant koos meeskonnaga teha uue, esmapilgul uskumatuna näiva investeeringuna midagi sellist, mis meelde jääb?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele