Birjo Must • 12. august 2015 kell 11:15

Prantslaste 35-tunnine töönädal ärritab

Daimleri tehas.  Foto: EPA

Saksa autofirma Daimler on järgmine ettevõte, kes kavatseb vastu astuda Prantsuse seadusele, mille järgi on sealne ametlik töönädal 35 tundi pikk, vahendab Bloomberg.

Seaduse võttis Prantsusmaal 2000. aastal vastu sotsialiaaldemokraatlik valitsus. Saksa autotootja tahab oma kahes Prantsuse tehases panna töötajaid rohkem töötunde tegema ning vihjab, et kui see võimalikuks ei osutu, siis viiakse tegevus mujale.

Töötuse tase Prantsusmaal on kasvanud juba 18 aasta kõrgeimaks. President Francois Hollande on juba mõnda aega otsinud võimalusi, et muuta tööturg paindlikumaks. 2013. aasta juunis võeti vastu otsus, millega lubatakse firmadel ajutiselt muuta töötundide arvu juhul, kui nad garanteerivad töökohtade püsimise.

„See on 35tunnise töönädala lõpu algus,“ rääkis Euler Hermesi peaökonomist Ludovic Subran. „Intelligentsed juhid suhtlevad ametiühingutega, vaatavad numbreid ja konkurentsi ning leiavad võimaluse see olukord enda kasuks pöörata,“ rääkis ökonomist.

Prantsusmaa on seni võrreldes teiste Euroopa riikidega tööreformides mahajääja rollis. Hispaania lubas 2012. aastal ettevõtetel oma tingumuste osas läbirääkimisi pidada ja vähendas lahkumishüvitisi. Itaalia peaminister Matteo Renzi viis tänavu sisse muudatused, mille järgi muutub värbamine ja lahtilaskmine lihtsamaks.

Kõik Prantsuse valitsused on alates 2000. aastast muutnud 35tunnise töönädala seadust, kuid keegi pole veel julgenud seda tühistada.

Hetkel kuum