Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõigi lemmiklaps Nike

    Nike kasutab korvpalli superstaare nagu LeBron James aktiivselt enda populaarsuse kasvatamiseks Hiinas.Foto: EPA

    Maailma suurim spordikaupade tootja Nike vallutab üha võimsamalt spordimaailma ja läinud kvartali tulemused on vaid tunnistus sellest. Firma aktsia tõusis kõigi aegade rekordini, analüütikud kiidavad ning kasumid paisuvad. Kas keegi suudab üldse Nikele vastu hakata?

    Nike tuli läinud nädala lõpus välja majandusaasta esimese kvartali tulemustega, mis pühkisid analüütikute ootused ning valmistasid suure positiivse üllatuse. Spordikaupade tootja teenis puhaskasumina 1,34 dollarit aktsia kohta, lüües analüütikute ootusi 15 sendiga ja näidates tugevat 22,9% kasvu võrreldes aasta varasemaga. Firma kvartaalne käive küündis 8,4 miljardi dollarini ja oli 200 miljoni võrra oodatust parem.
    USA läänekaldalt Oregoni osariigist pärit firma suutis ootusi ületada tänu kõrgematele hindadele ning üllatuslikult hästi esinenud Hiina turule. See viis septembri viimasel reedel Nike aktsia kõigi aegade rekordtasemeni ehk 125 dollarini. Lisaks tõusis firma turuväärtus esimest korda üle 100 miljardi dollari. Nike on ühtlasi Dow Jonesi tööstuskeskmise selle aasta parim aktsia.
    Analüütikud kiidavad
    Headele tulemustele järgnes analüütikute kiidulaul ja üksteise järel tõusnud hinnasihid. Sterne Agee analüütikud tõstsid aktsia soovituse "osta" peale, suurendasid prognoositavat kasumit ning määrasid uueks hinnasihiks 150 dollarit. Pärast esmaspäevast ja teisipäevast langust viitab 150dollariline hinnasiht 25% tõusule.
    “Firma pingutused klientide kaasamisel rohujuuretasandil on selle firma salakaste, miks nad suudavad 2016. majandusaastal teenida 33 miljardit dollarit käivet,” kirjutasid Sterne’i analüütikud värskes analüüsis.
    J.P. Morgani analüütikud tõid välja oluliselt paranenud brutomarginaali, mida nad nimetasid jaemüügis “harulduseks”. Nike EBIT marginaal oli esimeses kvartalis 16,9% ehk 1,31 protsendipunkti rohkem kui aasta tagasi. Marginaali tõusu panustas tugevalt Hiina, kus brutomarginaal paranes 5,41 protsendipunkti aastases võrdluses. J.P. Morgan säilitas enda ostusoovituse ning 135dollarilise hinnasihi.
    Hiina on ülioluline turg
    Sarnaselt paljudele teistele USA suurfirmadele on Hiina muutunud Nike jaoks ülioluliseks turuks. Kuivõrd siis tasuks praegu muretseda selle pärast, et Hiinas pole majanduslikud parimad ajad, kuigi majandus kasvab 7% tempos?
    Nike finantsjuhi Andy Campioni sõnul pole nende bränd Hiinas kunagi nii tugev olnud kui praegu ja turg on väga heas seisus. See tuleneb Hiina massiliselt kasvavast keskklassist. Uuringute kohaselt tõuseb ajavahemikus 2014 kuni 2030 keskklassi 326 miljonit hiinlast ehk rohkem inimesi, kui elab praegu USAs.
    Teine suur tugevus Hiinas on korvpall. NBA andmeil mängib Hiinas korvpalli 300 miljonit inimest. Ehk see on peaaegu kogu USA! Korvpall on massiliselt populaarsust kogumas ning tänu staaridele nagu LeBron James, Kobe Bryant ning Michael Jordan, kes teevad Hiinas massiliselt promoüritusi, on Nike kindlustanud selles harus endale peaaegu monopoli.
    Kes suudab vastu hakata?
    Ekspertide sõnul on Nike kasvanud konkurentide arvelt, kes pole suutnud enda tooteid samaväärselt turundada ja kelle bränd tarbijate silmis pole nii tugev. Antud juhul käib jutt eelkõige Adidasest ja Pumast.
    Kui praegu paistab, et need firmad on lahingu juba kaotanud, siis Ühendriikides on üha populaarsust kogumas spordirõivaste tootja Under Armour (UA), kes koduturul USAs on tõusnud Adidasest mööda suuruselt teiseks spordikaupade tootjaks.
    Kirjutasin umbes-täpselt aasta tagasi Under Armourist siinsamas Äripäeva veergudel ja sellest ajast on UA ja Nike aktsia astunud peaaegu ühte sammu. Kui Nike aktsia oli 29. septembri seisuga 33% plussis, siis UA 34%. 
    Under Armour on endiselt oluliselt väiksem Nikest, sest nende turuväärtus on viis korda väiksem ning prognoositav käive on 3,8 miljardit dollarit versus Nike 33 miljardit. Hiljuti käis UA välja ambitsioonika plaani kahekordistada enda käive 2018. aastaks. Seni on firma teel kahekordistamaks enda 2012. aasta käibe, nii et ma ei näe põhjust, miks nad ei suuda seda uuesti teha.
    Investori silme läbi vaadates ongi UA minu jaoks Nike peakonkurent. Kui UA suudab enda turuväärtust kas või kahe ja poole kordistada, oleks nad ikkagi vaid pool Nike suurusest. See tähendab, et Under Armouril on kõvasti rohkem kasvupotentsiaali. Kindlasti ei ole ka Nike halb valik ning spordikaupade sektoris võimalusi otsiv investor võiks vabalt emma-kumma valida. UA on praegu kasvuaktsia ja suudab seetõttu pakkuda suuremat tõusupotentsiaali kui Nike, mis on vaikselt muutumas väärtusaktsiaks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.