Investeerimisfirma CLSA andis Nintendo aktsiale eile müügisoovituse, vaatamata sellele, et Pokemon Go mängu on saatnud muljetavaldav edu, vahendab MarketWatch.
- Pokemon Go mängijad. Foto: EPA
Mobiilis mängitav Pokemon Go on praegu maailma kõige populaarsem rakendus. Neljapäeval jõudis mäng ka
Suurbritanniasse ja peagi on see saadaval
Jaapanis.
CLSA analüütik Jay Defibaugh ütles klientidele saadetud kirjas, et Nintendo ei pruugi mängust siiski erilist kasumit saada.
Nintendo omanduses on Pokemoni bränd, aga mängu lõid hoopis Niantic Labs ja Pokemon Company. Viimases ettevõttes on Nintendo osalus 32 protsenti. Nintendo saab Pokemoni brändi eest autoritasu, aga üllatavalt vähe otsest kasumit, ütles Defibaugh.
Niantic kogus turgudelt eelmise aasta septembris 30 miljonit dollarit. Rahastajate hugas olid Google, Pokemon Company ja Nintendo.
Nintendo osalus vaid 13 protsenti
Defibaugh ütles, et Nintendo müüb tänu Pokemoni brändi edule rohkem konsoolimänge. „Samas on suhteliselt segane, kuidas Nintendo Pokemon Go edust majanduslikku kasu saab,“ ütles ta.
Rakenduse allalaadimine on tasuta, rakenduses on võimalik teha ka erinevaid oste. Kui mängija tahab teatud tasemetest edasi jõuda, tuleb ka raha välja käia, ütles Macquarie Capital Securitiesi analüütik David Gibson. 100 Pokemoni „münti“ maksab 99 senti. Koostööd tehakse ka ettevõtete ja jaemüüjatega. Nimelt saavad firmad tasu eest meelitada Pokemon Go mängijad oma poodidesse.
Vaatamata kõigele on Nintendo aktsia tõusnud viimase seitsme päevaga 49 protsenti. David Gibsoni hinnangul on Nintendo osalus Pokemon Go mängus umbes 13 protsenti. Kui mängu käive ulatub 4 miljardi dollarini nagu prognoositakse, siis see suurendaks Nintendo turuväärtust vaid marginaalselt – aktsia peaks tõusma vaid 12 protsenti.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.