• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 21.09.16, 16:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norra kliendid kaebasid Tesla kohtusse

Mitmed norralastest Tesla omanikud tahavad oma raha tagasi saada, sest elektriautode kiirendus jääb lubatule alla, vahendab Bloomberg.
Tesla Model S Berliini müügisalongis
  • Tesla Model S Berliini müügisalongis
  • Foto: Reuters/Scanpix
126 Norras elavat Tesla klienti on seljad kokku pannud ning nõuavad ettevõttelt osa raha tagasi, sest Model S P85D jõudlus on lubatust väiksem. Nende sõnul pole auto nii võimas ja kiire nagu ettevõte välja reklaamib, teatas Wikborg Reini õigusfirma advokaat Kaspar N. Thommessen.
Tesla ütles nördinud klientidele, et sõltumatud kiirusetestid näitavad, et auto suudab 0-100 kilomeetrini tunnis kiirendada 3,1-3,3 sekundiga.
„Autol ei ole piisavalt hobujõudusid,“ ütles Thommessen kolmapäeval Bloombergile saadetud meilis. „Ja muidugi mõjutab see klientide jaoks ka auto jõudlust.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Norra on Tesla jaoks üks suurimaid turge, elektriautod on riigis populaarsed, sest riik subsideerib ja toetab nende ostmist. Tesla ei müü seal enam P85D varianti Model S mudelist. Praegu müüakse seal P90D mudelit, mis maksab 801 000 Norra krooni (96 700 dollarit). Varasemat mudelit tunti selle „hullumeelse režiimi“ (insane mode) tõttu, mis võimaldas autol kiirendust järsult suurendada.
Norra Tarbijavaidluste komisjon otsustas juunis, et viiel P85D mudeli ostjal on õigus saada 50 000 krooni kompensatsiooni, sest auto jõudlus ei olnud kooskõlas sellega, mida ettevõte on välja reklaaminud.
Tesla väidab, et kõik omadused vastavad sellele, mis välja reklaamitud. „Meie enda ja ka sõltumatud testid on näidanud, et auto suudab tõesti selliselt kiirendada,“ ütles Tesla Norra pressiesindaja Even Sandvold Roland.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele