• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 21.09.16, 16:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norra kliendid kaebasid Tesla kohtusse

Mitmed norralastest Tesla omanikud tahavad oma raha tagasi saada, sest elektriautode kiirendus jääb lubatule alla, vahendab Bloomberg.
Tesla Model S Berliini müügisalongis
  • Tesla Model S Berliini müügisalongis Foto: Reuters/Scanpix
126 Norras elavat Tesla klienti on seljad kokku pannud ning nõuavad ettevõttelt osa raha tagasi, sest Model S P85D jõudlus on lubatust väiksem. Nende sõnul pole auto nii võimas ja kiire nagu ettevõte välja reklaamib, teatas Wikborg Reini õigusfirma advokaat Kaspar N. Thommessen.
Tesla ütles nördinud klientidele, et sõltumatud kiirusetestid näitavad, et auto suudab 0-100 kilomeetrini tunnis kiirendada 3,1-3,3 sekundiga.
„Autol ei ole piisavalt hobujõudusid,“ ütles Thommessen kolmapäeval Bloombergile saadetud meilis. „Ja muidugi mõjutab see klientide jaoks ka auto jõudlust.“
Norra on Tesla jaoks üks suurimaid turge, elektriautod on riigis populaarsed, sest riik subsideerib ja toetab nende ostmist. Tesla ei müü seal enam P85D varianti Model S mudelist. Praegu müüakse seal P90D mudelit, mis maksab 801 000 Norra krooni (96 700 dollarit). Varasemat mudelit tunti selle „hullumeelse režiimi“ (insane mode) tõttu, mis võimaldas autol kiirendust järsult suurendada.
Norra Tarbijavaidluste komisjon otsustas juunis, et viiel P85D mudeli ostjal on õigus saada 50 000 krooni kompensatsiooni, sest auto jõudlus ei olnud kooskõlas sellega, mida ettevõte on välja reklaaminud.
Tesla väidab, et kõik omadused vastavad sellele, mis välja reklaamitud. „Meie enda ja ka sõltumatud testid on näidanud, et auto suudab tõesti selliselt kiirendada,“ ütles Tesla Norra pressiesindaja Even Sandvold Roland.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele