Nelja aasta parimad majandustulemused avalikustanud rõivatootja Baltika aktsia hinna põhi võib möödas olla. Ettevõtte juht Meelis Milder avaldas heameelt, et keerulised otsused on end õigustanud.
- Baltika logistikakeskus. Foto: Andras Kralla
Baltika lõpetas kolmanda kvartali 296 000 euro suuruse puhaskahjumiga, mis vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enam kui poole võrra ehk 354 000 eurot. Müügitulu jäi eelmise aasta sama ajaga võrreldes samaväärsele tasemele, olles ligi 12 miljonit eurot. Samas on sellised numbrid Baltika viimase nelja aasta parimad tulemused.
Ettevõtte üheksa kuu müügitulu oli 34,3 miljonit eurot. Eelmise aasta samal ajal oli müügitulu 35,3 miljonit. Üheksa kuu ärikahjum vähenes 815 000 eurolt 97 000 eurole. Puhaskahjum vähenes 1,71 miljonilt 443 000 eurole.
Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ütles, et aasta esimese üheksa kuu tulemused kinnitavad, et Baltika valitud suund ja eelmisel aastal tehtud keerulised otsused on end õigustanud. "Hoolimata sellest, et meie koduturgudel Baltikumis on kasvu keerulisem saavutada, oleme Balti jaeturgude toetamiseks panustanud hulgi- ja frantsiisimüüki Kesk- ja Ida-Euroopas," ütles ta.
0,24
eurole langes Baltika aktsia hind juunis. Sellest põhjast on aktsia tagasi üles põrganud 25%, kuid aasta tipust on aktsia ikkagi langenud üle 12%.
Brutokasumi marginaal paranes kolmandas kvartalis 2,6 protsendipunkti võrra, 49,1%-lt 51,7%-le. Lisaks jaemüügile kasvas brutokasumi marginaal ka e-poe ning hulgi- ja frantsiisimüügis. Milder selgitas, et brutokasumi marginaali paranemine on tingitud peamiselt kaupade sisseostu hinna ja allahindluste tõhusamast juhtimisest. "Oleme teinud otsustavaid samme efektiivsuse suurendamiseks ja jätkame valitud kursil," lubas ta.
Enim, 45%, kasvas hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 2,1 miljonit eurot. Müügitulu kasv on eelkõige tingitud Venemaa jaepoodide üleminekust frantsiisipartnerile ja Montoni kollektsiooni müügile jõudmisest Saksamaa kaubamajade ketti Peek & Cloppenburg. Suurima müügimahuga riigid olid taas Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome.
Septembri lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni Euroopa tippkaubamajade keti Peek & Cloppenburgi 19 kaubamajas, alates novembrist on Montoni kollektsiooni müüvate kaubamajade arv 25. Ühtlasi sisenes Baltika kolmandas kvartalis Serbia turule, sõlmides frantsiisilepingu ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab järgmise aasta alguses esimese Montoni ja Mosaici brändipoe Serbia suuruselt teises linnas Novi Sadis. Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika frantsiisipoodide arv kasvanud 33ni, moodustades 26% poodide portfellist.
Hüplik aktsia – põhjast läbi?
Baltika aktsia hind langes juunis rekordmadalale, 0,24 eurole. Sellest põhjast on aktsia tagasi üles põrganud 25%, kuid aasta tipust on aktsia langenud üle 12%. Mõnikord on kauplemispäevi, kus aktsiahind kõigub mitu protsenti üles-alla. Täna avaldatud tulemustele reageeris aktsia rohkem kui 5%-lise langusega. Keskpäevaks oli miinus vähenenud 2,9-ni, käivet oli seejuures aktsiaga tehtud pisut üle 11 000 euro.
Aktsia on kõikunud 0,30 euro ümber ja see võib näidata, et aktsia hind hakkab pikas perspektiivis stabiliseeruma ning põhi on möödas. Mõnevõrra kinnitust annab selleks ka LHV Panga augustis antud ostusoovitus aktsiale, koos õiglase hinnavahemikuga 0,35-0,40 eurot.
Jäime tulemustega rahule
Baltika kolmanda kvartali tulemused vastasid üldiselt ootustele. Müügitulu oli umbes 0,2 miljonit tugevam, kui ootasime, kuid brutokasum oli oodatust nõrgem. Ettevõte sai ärikahjumi ja puhaskahjumi ja seda me ka prognoosisime. Puhaskahjum oli 0,1 miljonit eurot rohkem meie ootusest. Üldiselt oleme ettevõtte kolmanda kvartali tulemustega rahul.
Shana Vida Gavron
LHV vanemanalüütik
.
Seotud lood
Rõivatootja Baltika jaemüük oli 2016. aastal tunamullusest väiksem ka jätkuvates tegevusvaldkondades, kuigi hulgimüüki õnnestus mõnevõrra kasvatada.
Mulle kirjutas lugeja Jaanek, kes tundis huvi, kas Baltikat võiks pikas perspektiivis pidada tõusvaks aktsiaks.
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.