Pille Ivask • 1. detsember 2016
Jaga lugu:

Spotify juht: ettevõte oli kuristiku äärel

Spotify
Spotify  Foto: Reuters/Scanpix

Spotify oleks mõne aasta eest hingusele läinud, kui juhid poleks julgenud riskantset äriotsust langetada, tunnistas firma asutaja Daniel Ek.

Slushi tehnoloogiakonverentsil Helsingis peetud kõnes ütles Ek, et ettevõtte juhtkonnal läks kaua aega mõistmaks, kui olulised on mobiiliseadmed ja missuguseid kasvuvõimalusi see pakub.

Enne 2013. aastat oli Spotifyl küll mobiilirakendus, ent seda sai kasutada üksnes siis, kui klient oli nõus muusika kuulamise eest raha maksma. Arvutis sai muusikat kuulata ka tasuta. Lühiajaliselt läks tasulise mobiilirakenduse idee inimestele peale, aga õige pea sai selgeks, et ettevõte nii ei kasva.

“Mõnda aega oli see hea, sest kui inimene tahtis nutitelefonist muusikat kuulata, pidi ta maksma,” meenutas Ek. Kuid sellest ei piisanud. Kolme aasta eest otsustas Spotify laiendada tasuta muusikakuulamise võimalust ka mobiiliseadmele ja see hetk ettevõttes ei unune, sest kasutajate arv kasvas hüppeliselt.

“Ma mäletan seda päeva, kui hakkasime pakkuma tasuta teenust. Ma usun, et vanaviisi oleksime suutnud jätkata umbes kuus kuud ja siis oleks ettevõte surnud olnud,” meenutas ta.

“Igal suurel ettevõttel on elu jooksul vähemalt kolm surmalähedast kogemust,” ütles Ek.

Spotify väärtuseks on praegu hinnatud 8,5 miljardit dollarit ja teenust kasutab 100 miljonit inimest, kellest 40 miljonit on teinud ka tasulise tellimuse ehk maksavad muusika kuulamise eest.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt