• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • 01.12.16, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Spotify juht: ettevõte oli kuristiku äärel

Spotify oleks mõne aasta eest hingusele läinud, kui juhid poleks julgenud riskantset äriotsust langetada, tunnistas firma asutaja Daniel Ek.
Spotify
  • Spotify
  • Foto: Reuters/Scanpix
Slushi tehnoloogiakonverentsil Helsingis peetud kõnes ütles Ek, et ettevõtte juhtkonnal läks kaua aega mõistmaks, kui olulised on mobiiliseadmed ja missuguseid kasvuvõimalusi see pakub.
Enne 2013. aastat oli Spotifyl küll mobiilirakendus, ent seda sai kasutada üksnes siis, kui klient oli nõus muusika kuulamise eest raha maksma. Arvutis sai muusikat kuulata ka tasuta. Lühiajaliselt läks tasulise mobiilirakenduse idee inimestele peale, aga õige pea sai selgeks, et ettevõte nii ei kasva.
“Mõnda aega oli see hea, sest kui inimene tahtis nutitelefonist muusikat kuulata, pidi ta maksma,” meenutas Ek. Kuid sellest ei piisanud. Kolme aasta eest otsustas Spotify laiendada tasuta muusikakuulamise võimalust ka mobiiliseadmele ja see hetk ettevõttes ei unune, sest kasutajate arv kasvas hüppeliselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Ma mäletan seda päeva, kui hakkasime pakkuma tasuta teenust. Ma usun, et vanaviisi oleksime suutnud jätkata umbes kuus kuud ja siis oleks ettevõte surnud olnud,” meenutas ta.
“Igal suurel ettevõttel on elu jooksul vähemalt kolm surmalähedast kogemust,” ütles Ek.
Spotify väärtuseks on praegu hinnatud 8,5 miljardit dollarit ja teenust kasutab 100 miljonit inimest, kellest 40 miljonit on teinud ka tasulise tellimuse ehk maksavad muusika kuulamise eest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele