Sirje Rank • 19. juuli 2017 kell 7:07

Volvol tugev kvartal, aktsia langes

Foto: EPA

Veoautode tootja Volvo teise kvartali ärikasum kasvas 39%, kerkides tugeva nõudluse jätkumisest Euroopas ja tootmismahtude piiramisest USAs, kus oli oodata ja kus arvestati nõudluse kasvu aeglustumisega.

Teise kvartali ärikasum oli 8,54 miljardit Rootsi krooni võrreldes analüütikute prognoositud 8,462 miljardi krooniga, kirjutas Rootsi majandusleht Dagens Industri. Ka kasumimarginaal 9,7% oli veidi kõrgem analüütikute ootustest.

Uute tellimuste arv kasvas läinud aasta teise kvartaliga võrreldes 22%. Käibeks kujunes 88,409 miljardit krooni analüütikute prognoositud 87,76 miljardiga võrreldes.

Volvo tõstis Põhja-Ameerika veokite turu prognoosi 225 000-le, mis tähendab varasema prognoosiga võrreldes 10 000 veokit enam. Euroopa ja Brasiilia turu prognoos on vastavalt 300 000 ja 30 000 veokit. Raskeveokite turu prognoosi Hiinas tõsteti 880 000 veokile varasemalt 765 000 veokilt.

„Veoautoturul jätkuvad viimase aja trendid – nõudlus Euroopas püsib hea, Venemaa turg on selgelt toibunud ning Põhja- ja Lõuna-Ameerika turgudel on olukord paranenud ja tellimused kasvavad,“ kirjutas firma tegevjuht Martin Lundstedt majandustulemuste kommentaaris.

Aktsia langes - miks?

Volvo aktsia reageeris majandustulemustele ennelõunal enam kui 6%se langusega, et siis pisut toibuda.

Morgan Stanley osutas oma kommentaaris, et Volvo teise kvartali kasum 8,54 miljardit Rootsi krooni oli küll veidi üle ootuste, kuid veokite tootmisel oli marginaal kõigest 9,6%. Analüütikute ootused olid keskmiselt 10,7% ning alla jäi teise kvartali näit ka esimese kvartali 9,9%-le, vahendas agentuur Bloomberg.

Positiivne näitaja kvartalitulemustes oli Volvo marginaalide kasv ehitusmasinate divisjonis, kus see kerkis 13,3%-le, ületades ootused. Plusside poolele jääb ka veokite tellimuste kasv ja tõstetud prognoos USA turu kohta. Kuid Morgan Stanley ei näe marginaalidele rohkem tõusuruumi.

Läinud aasta madalaimatelt tasemetelt on Volvo aktsia kerkinud ligi 100%.

Kepler Cheuvreux osutas samuti, et esimest korda mitme kvartali jooksul Volvo veokite divisjoni kasumlikkus ei kasvanud. Volvo tulude kasvu veab üha enam ehitusmasinate sektor, mille osa kontsernis on veokite tootmisega võrreldes väike.

Hetkel kuum