Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uber annab gaasi rattaärile ja taandub autodest
Uberi juht Dara Khosrowshahi ütles, et ettevõte plaanib tulevikus lühisõitudel keskenduda autojagamise asemel hoopis rolleritele ja jalgratastele, vahendavad BBC ja Financial Times.
„Tipptunni ajal on väga ebaefektiivne, kui tonn metalli veab ühte inimest kümme kvartalit,“ ütles ta. „Lühikeses plaanis pole see meie jaoks finantsilises mõttes muidugi võit, aga pikas plaanis me usume, et see on see, kuhu me suunduda soovime,“ arutles Khosrowshahi. Uberi uus plaan tähendab seda, et pikemate sõitude jaoks saavad kliendid kasutada taksoteenust, lühema marsruudi saaks läbida aga kondimootoriga.
Uber on viimasel aastal suunanud päris palju raha rattafirmadesse. Uberi elektrilised jalgrattad Jump vuravad ringi kaheksas USA linnas ning on jõudmas õige pea ka Saksamaa pealinna Berliini. Ühtlasi on Uber käed löönud rollerifirmaga Lime.
Khosrowshahi nõustub, et ilmselt teenib Uber rattaäriga oluliselt vähem kui autoga ehk sama sõit jalgrattaga maksab vähem. Teisalt võivad inimesed hakata ratast kasutama pikemalt, mis annab põhjuse eeldada, et rahalises mõttes teeks see sama välja. Niisuguseid arenguid on Uber näinud juba San Franciscos.
Uberi juht ütles, et esiti võib tunduda, et Uberi juhid saavad jalgrattapoliitika tõttu löögi. Teisalt märkis ta, et kui Uberi juhid hakkavad tegema pikemaid sõite, tähendab see omakorda ka rohkem raha.
Uberi idee keskenduda ratta- ja rolleriärile on viimase aja üks uuendusi, kuidas ettevõte nii majanduslikus kui ka maine mõttes kesisest olukorrast üritab välja pääseda. Möödunud aastal teenis ettevõte 4,5 miljardit dollarit kahjumit ning on investorite suure surve all, et majandustulemusi parandada. Taksoäri käive on küll kasvanud, ent laienemine teistesse valdkondadesse, nagu jalgrattarent ning toidu kullerteenus, on toonud kaasa kahjumi suurenemise. Mõnel turul on Uber hädas ka regulatiivsete küsimustega. Vähem oluline pole ka Uberi endise juhi Travis Kalanicki pärand, mida Khosrowshahi püüab jõudumööda klaarida. Kalanicki ajal oli Uberi töötajate sõnul halb sisekliima.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.