• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 15.01.19, 11:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen ja Ford panevad leivad ühte kappi

Volkswagen ja Ford Motor hakkavad koostööd tegema, mille eesmärk on arendada isesõitvate autode tehnoloogiat ja elektriautosid, vahendab Reuters.
Volkswagen on kulude vähendamiseks nõus Fordiga koostööd tegema.
  • Volkswagen on kulude vähendamiseks nõus Fordiga koostööd tegema.
  • Foto: EPA
Ford ja VW teevad partnerluse üksikasjad avalikuks Detroiti autonäitusel, ütles Volkswageni tegevjuht Herbert Diess esmaspäeval ajakirjanikele. Ettevõtted on viimastel kuudel arutanud koostöövõimaluste üle. Varem on teatatud, et mingit ettevõtete ühinemist ega aktsiate jagamist ei tule.
Ühine pressikonverents toimub Eesti aja järgi kell 14.30 – seal antakse ülevaade koostööst.
Fordi ja Volkswageni koostöö iseloomustab autosektori rasket olukorda, kus ollakse sunnitud kulusid kärpima ja samal ajal uusi tehnoloogiaid arendama. Viimasel ajal on sisepõlemismootoriga autodele kehtestatud karmimad reeglid ning nende täitmiseks on samuti vaja täiendavaid kulutusi teha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoturud jahenevad
Samal ajal on maailma kaks suurimat autoturgu – Hiina ja USA – jahenema hakanud. Volkswageni ja Fordi koostöö ulatust pole veel paika pandud, aga peamiselt on see seotud isesõitvate autode tehnoloogia ja elektriautodega. Anonüümseks jäänud allikate sõnul tahavad autotootjad oma finantsid nende valdkondade arendamiseks ühte kappi panna. Volkswagen investeeriks vastavatesse Fordi äridesse ning vastutasuks saab Volkswagen litsentse.
Mõlema ettevõtte juhid on ka varem rääkinud, et tihedam liit võimaldaks kulusid kokku hoida. Volkswageni ametnikud on avatult rääkinud sellest, kuidas nad võiksid oma autosid ehitada Fordi tehastes. Ford on rääkinud aga Volkswageni elektriautode platvormi kasutamisest.
Ford teatas eelmisel nädalal, et kärbib tuhandeid töökohti ning lõpetab kahjumlike autode tootmise ära. Lisaks sellele plaanitakse Euroopa äri restruktureerimise käigus mitu tehast kinni panna.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele