Anu Lill • 1. veebruar
Jaga lugu:

Amazoni käibe kasv aeglustus järsult

Kaubandushiiu Amazoni kasum on üle ootuste suur, ületades esimest korda 3 miljardit dollarit, kasum aktsia kohta (EPS) tõusis 6,04 dollarini aga käibe kasv on raugenud ja see juba investoreid ei rõõmusta.

Pärast tulemuste teatamist läks Amazoni aktsia järelturul ligi 5% langusesse.  Foto: EPA

Amazon teatas neljapäeval, et ettevõtte eelmise aasta neljanda kvartali tulud kasvasid aasta varasemaga võrreldes 20 protsenti, mis oli nõrgim kasv alates 2015. aasta algusest. Selle aasta esimeseks kvartaliks prognoosib ettevõte oodatust veelgi väiksemat käivet – analüütikute hinnangulise 60 miljardi asemel 56 miljardit dollarit, kirjutas Bloomberg.

Teiseks kasvab aeglasemalt Amazoni e-keskkonnas müüdava kauba hulk. Neljandas kvartalis oli kasv 14%, aga aasta varem oli kasvumäär veel 23%. Amazoni juhid ütlesid, et nad ei pööra veebis müüdud kaupade arvu kasvule enam nii suurt tähelepanu ning sellest on olulisem kasumi marginaal. Positiivne on see, et käibes kasvab kõrgema marginaaliga teenuste osakaal, nagu reklaam ja pilveteenus.

Värsketest tulemustest näeb, kuidas mõjutas Amazoni 2017. aastal endale ostetud Whole Foods'i poekett, mille eest maksti 13,7 miljardit dollart. Ostuga soovis Amazon kinnitada kanda ka nii-öelda päris kaubanduspindadega äris, vahendab Yahoo Finance.

Whole Foodsi müüginumbrid kahanesid 3%. Amazoni investorsuhete juht David Fildes ütles, et põhjus on ülevõtu ajas – nimelt tekitas Whole Foodsi maksukalendri kohandus 2017. aasta lõpus neljanda kvartali tulemustesse juurde viis täiendavat müügipäeva 2018. aasta arvel. „Teine asjaolu, mis selgitab kaupluste käibe langust, on see, et internetist tellitud, kuid Whole Foodsi kauplustest kätte saadud kaupade käive loetakse e-kaubanduse tuluks. Kui see oleks füüsiliselt eksisteerivate kaupluste tulu, näeksime hoopis 6% käibe kasvu,” rääkis Fildes.

Analüütikud leiavad, et Whole Foodsis on konkurentidega võrreldes hinnad liiga kõrged, et oleks võimalik turuosa laiendada. Amazon laiendas võimalust lasta omale internetist kaup tasuta mõnda Whole Foodsi kauplusesse tuua.

Amazonil on kasutamata potentsiaali kahes peamises ärivaldkonnas – jaemüük ja ettevõtetele müüdud tehnoloogia. USAs on ligi 15% jaemüügist kolinud internetti ja see trend kasvab kiirelt, andes Amazonile tuult tiibasse. Äritehnoloogias on aga suund muutumas tehnoloogia sisserentimisele, mitte enam väljaostmisele, samuti kasvab vajadus pilveteenuste järele, mida Amazon pakub.

Pärast tulemuste teatamist läks ettevõtte aktsia järelturul ligi 5% langusesse ja kaupleb 1635 dollari tasemel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum