• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,79%42 382,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−0,79%42 382,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 11.09.24, 18:12

Nordea: Euribori langus toetab Soome majandust kiiremini kui mujal euroalal

Nordea peaanalüütiku Jan von Gerichi hinnangul mõjutab euribori langus Soome majandust väiksema viitajaga kui mujal euroalal, sest kinnisvaralaenu võtnud inimestel jääb tänu vähenevale intressikulule raha üle, mis suunatakse kohe tarbimisse.
Intressimäärade languse järel on oodata majanduse kasvu, usub Nordea analüüs.
  • Intressimäärade languse järel on oodata majanduse kasvu, usub Nordea analüüs.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Intervjuus Kauppalehtile sõnab Von Gerich, et laenuraha maksumus on oluline ka investeerivatele ettevõtetele. "On väga tõenäoline, et see aitab Soome majandust. Kasvab lootus, et majandus hakkab kasvama," ütleb von Gerich. Samuti ootab intressimäärade kärpimisest leevandust pikalt kannatanud ehitussektor.

Seotud lood

Uudised
  • 11.09.24, 05:08
Intressikärpe ootuses: euriborile terendab tuntav langus
Suuremate šokkide puudumisel ja praegusel kursil jätkates langeb eestlaste laenuintressi peamine muutuja, kuue kuu euribor aasta lõpuks 3-le ning järgmise aasta keskpaigaks 2,5 protsendile.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.08.25, 12:24
Autode tellimine Euroopast: miks see on 2025. aastal mõistlik valik ja kuidas teha tark otsus
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele