Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Tesla rebib mu südame kaheks

    Tesla aktsia piinab investor Toomase südant.Foto: epa

    Tesla läinudnädalane plaan soetada päikeseenergia paneelide tootja SolarCity ja sellele järgnenud mäss tõestas taas, et Tesla aktsia võib olla pikaajalise investori jaoks paras peavalu. Küll võib see pakkuda häid võimalusi lühiajalisele kauplejale.

    Kui Tesla SolarCity ostmise plaaniga lagedale tuli, kukkus autotootja aktsia järgmisel päeval üle 10%. Minu jaoks meenutas see kehva pulma. Nii pruut kui ka peig elavad üle oma võimete ehk elavad võlgu. Neil on lootust tulevikus saada paremale ametikohale, kuid see pole kindel ning sinna jõudmiseks peavad nad tegema suuri kulutusi, milleks neil raha ei ole.
    Nad otsustavad abielluda ja võtta ühiselt kasutusele peigmehe perekonnanimi, sest see on tuntud ja nii võib kergemini laenu saada. Kuid kokkuelamine vähendaks kulutusi vaid marginaalselt ja ilmselt segaks peigmehel keskendumist oma karjäärile. Samal ajal on peigmehe vanemad sellele liidule vastu ning isegi pruudi vanemad võtavad aja maha, et otsuse üle läbi rääkida.
    Tesla otsus üritada SolarCity ära osta ilmestab minu hinnangul veendumust, et Tesla pole kõige kindlam ettevõte, kuhu pikaajaliselt investeerida. Tesla kannab endas suurel hulgal negatiivseid riske ja tegureid, mis on muutnud ettevõtte minu silmis ebaatraktiivseks.
    Börsistaaride suhtes skeptiline
    Las ma selgitan oma seisukohta. Nimelt olen aastate jooksul mõne erandiga raha paigutanud pigem igavatesse aktsiatesse ja eemale hoidnud säravatest börsistaaridest. Jah, ma olen seetõttu ka osast võimalustest ilma jäänud, kuid ma pole pannud oma kogutud raha kõrgendatud riski alla. See on olnud seni minu jaoks olulisem kui mõni kaotatud võimalus või protsendipunkt tootlusnumbris.
    Tesla paraku on riskantne ettevõte ja ma ei ole ettevõtte tulevikupotentsiaalis täiesti veendunud. Jah, Tesla võib kümne aasta pärast valitseda täielikult elektriautode turgu, kuid sellest kümnest aastast vähemalt järgnevad 7–8 on juba aktsiasse sisse hinnatud. Maailma suurim autotootja General Motors on väärt 41 miljardit (jah, nad võivad olla osaliselt alahinnatud), kuid Tesla on praegu, pärast aktsia tugevat langust, endiselt väärt 30 miljardit.
    Üldiselt ma teen oma investeeringud pikaajalisest vaatenurgast lähtudes ja paraku on Tesla aktsias väga palju tulevikku juba sisse hinnatud. Lisaks on Tesla aktsia põrgulikult volatiilne. Ainuüksi viimase 12 kuuga on aktsia käinud ära 141 ja 286 dollari peal. Pärast SolarCity uudist oli aktsia 10% miinuses. Tesla puhul on see tavaline, aga ei ole kõige meeldivam hommikul ärgates avastada, et päevaga on 20% mu investeeringust kadunud, kes teab, mis põhjusel. Spekulantide suurt huvi autotootja vastu näitab seegi, et terve ettevõtte aktsiapakk kaubeldakse läbi vähem kui kuuga.
    Muremõtteid tekitab ka aktsiapaki lahjenemine. Tesla oli juba varem teatanud, et emiteerib aktsiaid Model 3 tootmise rahastamiseks ja SolarCity ost lahjendaks üldist potti veel ligi 10% võrra. Arvestades Tesla rahapõletamise tempot, ei välistaks ma ka uusi aktsiate emiteerimisvoore.
    Ideaalne päevakauplejale
    Öeldakse, et vastandid tõmbuvad, kuid praegu see nii ei ole. Kui oleks olemas üksikute aktsiate ja investorite kokkuviimise algoritm, nagu see toimib üksikute inimeste puhul, siis selline algoritm mind Teslaga küll kokku ei paneks. Tesla peab muutuma palju igavamaks ettevõtteks, et ta minus pikaajalist huvi tekitaks.
    Küll ei julge välistada kiiret armulugu. On selge, et Tesla imagoga käib kaasas väga võimas positiivne emotsionaalne laeng, mis võib suureks eduks konverteeruda ja mis on abiks talentide meelitamisel ettevõttesse.
    Omal ajal tundusid ka Google’i ja Apple’i aktsiad fundamentaalselt tohutult üle hinnatud ehkki on tänaseks veel üle 10 korra kasvanud. Mina jäin toona sellest edust suures osas ilma. Osa minust ei taha enam seda viga korrata.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.