Kui ma oktoobrikuus Altriast pettumusega olin väljunud, ei andnud hing mulle rahu ning otsustasin veel kord üle vaadata, mis ikkagi toimub globaalsel tubakatoodete turul.

- Rootsi ettevõtte Swedish Match pood Stockholmis. Tooteportfellis on huuletubakad, niisked nuusktubakad, närimistubakad, aga ka traditsioonilised sigarid, tikud ja välgumihklid.
- Foto: Reuters/Scanpix
Võtsin ette viis selle ala maailma suurimat kompaniid, Philip Morris International, Altria, British American Tobacco, Imperial Brands ja Japan Tobacco International, et vaadata, kuidas on käitunud nende firmade aktsiad viimase viie aasta jooksul. Selgus, et aktsionäridele siin midagi rõõmustavat ei olnud: Philip Morris on täna praktiliselt samal tasemel, Altria –23%, British American Tobacco –20%, Imperial Brands 55%, Japan Tobacco –53%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Innovatsioon, kiirus ja usaldus – need on märksõnad, mis määravad, kuidas suurkorporatsioonid ja idufirmad täna omavahelist koostööd sõnastavad. Koostöö, mis veel mõni aasta tagasi tundus pelgalt eksperimenteerimise või brändi värskendamise viisina, on muutunud tõsiseks konkurentsieeliseks. „Idufirmade ja suurettevõtete koostööst on saanud kaasaegses majanduses konkurentsieelis, mitte turunduslik eksperiment,“ kinnitab SEB Balti divisjoni strateegiajuht Andra Altoa.