Selle värskeim näide on lahing, mida peavad taksojuhid-firmad ning sõidujagamist pakkuvad firmad, kes eile kordamööda Toompeal oma meelsust avaldamas käisid.
Riigikokku jõudis eile nimelt esimesele lugemisele ühistranspordiseadus, mis teeb ajalugu sellega, et püüab reguleerida ka kiirelt kasvavat jagamismajandust. Seda uut tüüpi ettevõtlust, kus vaba ruumi kodus (Airbnb), autos (Uber, Wisemile) või töökalendris (GoWorkAbit) ja mujalgi saab raha teenima panna.
Tarbija on rahakotiga selliste võimaluste poolt valinud ja hirm väheneva teenistuse eest on sõnakaks muutnud senised turuosalised, näiteks taksojuhid. Ent olemasoleva ja „alati on nii tehtud“ sälitamise nõudmise asemel võib muudatusi vaadata ka võimalusena õppida. Näiteks küsides kaks küsimust – kuidas ja miks klient seda teenust/toodet tarbib ning vajab. Eelised on sellel, kes pakub mugavamat, lihtsamat ja soodsamat, sõltumata senistest tavadest.
Suru ja ära jutusta lugu
Viimast põhjusel, et ehkki tehnoloogia ja olud muutuvad, ootab tarbija seniste vajaduste rahuldamist. See on ka põhjus, miks endiselt töötab lugude jutustamine ja seda saab ära kasutada turunduses ja reklaamis. Näiteks on eelmise aasta enim vaadatud videotest pooled tehtud olematu eelarve ja MTÜ või ka eraisikute poolt – neid pani levima näiteks kogu maja täitnud pallimerega abikaasat üllatanud pereisa. Vahetu emotsioon, autentsus ning komisjonidega kooskõlastamata sisu on tihti põhjus, mis paneb amatööri tehtut vaatama, aga suure reklaamieelarvega telekomiäri kogub mõnikümmend silmapaari.
Tõmba aknale kardinad ette
Kui telefonil võttis 50 miljoni kasutaja kogumine kolmveerand sajandit ja telel pool sellest, siis rakendused saavutavad sama päevadega. Tõsi, harjumuste muutumine käib sõltuvalt põlvkonnast erineva tempoga. Ehkki näiteks voogedastuskanalid nagu Netflix või kanalite järele vaatamise võimalused on kättesaadavad, veedab keskmine eestlane helendava ekraani ees umbes neli tundi päevas ning hoolimata e-poodidest ja iseteeninduskassast aega järjekordades. See on õpikoht ka ärile – kuidas teha selgeks, et uus on kasulikum.
Võta peenhäälestuseks lõputult aega