Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida teha hiinlaste miljarditega?

    Foto: Anti Veermaa

    Talsinki tunnel tõmbab Tallinna raha ja inimesi, nii on teenekas turundaja Peter Vesterbacka ka Eesti edu teenistuses, leiab Äripäev juhtkirjas.

    IT- ja mängumaailmas Peter Vesterbacka nimi tutvustamist ei vaja, mobiilimängu “Angry Birds” pikaaegne turundusjuht on ennegi ambitsioonikaid unistusi taevast alla toonud. Ajakiri Time valis ta 2011. aastal saja mõjuvõimsama inimese hulka.
    Praeguseks on Vesterbacka aasta aega vedanud Tallinna ja Helsingi vahele rajatava tunneli projekti. Ta lubab aasta pärast ehitusega alustada ning viie aasta pärast selle valmis saada. Tema näeb asja linnulennult, nii paistab kaksiklinn Tallinn-Helsingi mitte maailma äärel, vaid keset ­Aasia ja Euroopa ühendust – praktiliselt maailma naba.
    Eestil on sellisest suhtumisest ja pealinnu ühendavast tunnelist Äripäeva arvates ainult võita.
    Koridori üks ots
    Tunneli ehituseks vajalik 15 miljardit ­eurot ei ole Vesterbacka jaoks ulme, vaid teatud hulk tööd – selle leiab Hiinast, mis rajab uut suurt Siiditeed Aasiast Euroopasse. Kasahstani paigutatud 50 miljardi euro kõrval paistab tunneli summa juba väiksem ja selle tagasiteenimine tõenäolisem. Kasahstani miljardid on osa Hiina gigantsest autotransiidikoridorist Lääne-Euroopa–Lääne-Hiina, mis saab alguse Venemaalt ja Soomest ning lõpeb Lianyungangi sadamas Hiinas. Tunnel lisaks selle koridori algusesse Eesti.
    Soome lennufirma Finnair seadis aastaid tagasi Aasia kohaks, kust on võimalik kasvu ammutada. Aasia reisida ihkav keskklass võib kümne aasta pärast juba miljardi inimeseni ulatuda, oleks rumal sellele nõudlusele mitte vastu tulla. Kaksiklinnana saaks ka Tallinn lennufirma tehtud tööst kasu lõigata ja ühtlasi saaks hiinlasi või vietnamlasi Tallinna keskajaga peibutada, kuhu jõuab sihtlinnast vaid mõnekümne minutiga. Sest kaugusi ei maksa juba ammu mõõta mitte kilomeetrites, vaid minutites ja tundides. Nii asub ka Helsingi Pekingist vaid seitsme lennutunni kaugusel, Hiinast vaadates on see siseliini lennuaeg. Frankfurti jõudmiseks tuleb paigal püsida kolm tüütut lennutundi rohkem.
    Juba tunneli ehitamine tõmbab siia piirkonda uusi inimesi ja ettevõtteid, olgu siis põhjuseks insenerihuvi või ootus, et keskkond elavneb ja turg kasvab. Paras aeg on modernse ümbrusega ahvatleda ka Brexiti tõttu Londonist lahkuda kavatsevaid kontoreid, kaksiklinnana on pakutav maksukeskkond ja töötingimused kaks korda mitmekesisem kui eraldi. MarkIT juhi Andres Agasilla arvates võiks tuhande ettevõtte siia toomine olla täitsa jõukohane.
    Idee ka reisijaid juurde tuua
    Vesterbacka ei kavatse aga kolijaid ootama jääda, vaid mõtleb neid ise Hiinast siia meelitada. 100 000 peret annaks muidugi juurde uusi tarbijaid ja pensionimaksjaid, aga kui meil on probleem, et riiki on ohtlik lubada tööloaga üle 1300 inimese, on see number ikka kaugelt üle võlli.
    Mingit Euroopa toetust projektile kavas hankida pole ja see ei sõltu ka Rail Balticust, mis muidu võiks kenasti liini pikendada.
    Tunnel seob Tallinna ja Helsingi väljastpoolt vaadates üheks punktiks, sarnasemad võiks olla ka pealinnu ümbritsevad riigid. Nagu ettevõtted viivad ühes riigis töötanud mudeli edasi järgmistesse, nii võiks teha ka kaks keelelt ja kultuurilt sarnast naaberriiki. Konkureerimiseks jääb riike küll ja veel.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub samas ajaraamis Martti Singi ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub samas ajaraamis Martti Singi ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Luksuskortereid lubanud arendaja lõpetas pankrotis
Esmaspäeval kuulutas Harju maakohus välja skandaalse Teletorni Kodude pankroti. Vene rikkurile kuuluv ettevõte arendas Pirital luksuskinnisvara, kuid uhke plaan lõppes poolikute korterite ja suurte võlgadega.
Esmaspäeval kuulutas Harju maakohus välja skandaalse Teletorni Kodude pankroti. Vene rikkurile kuuluv ettevõte arendas Pirital luksuskinnisvara, kuid uhke plaan lõppes poolikute korterite ja suurte võlgadega.