Tarbija nõudlus keskkonnasõbralike toodete ja teenuste järele kasvab, investori nõudlus seda tootvate ettevõtete järele kasvab. Seda ignoreerida poleks mõttekas, leiab Äripäev juhtkirjas.
50 aastat tagasi üllitas Milton Friedman The New York Timesis meediaajaloo vast kõige mõjukama arvamusartikli "Ettevõtte sotsiaalne vastutus on enda kasumi kasvatamine". Ronald Reagani, Margaret Thatcheri ja Mart Laari õpetaja doktriini "only business of business is business" peetakse kapitalismi kreedoks. Või vist tuleks öelda, et peeti, minevikus. Kliima soojenemine ja tarbijate hoiaku muutumine on pannud ettevõtetele veel suuremad ootused. Teenida kasumit, kuid tehes seda keskkonnasäästlikult ja avatud juhtimisega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.