Liiga palju tööülesandeid on kurnav  Foto: epa
Pille Ivask • 10. detsember 2016
Jaga lugu:

Tööga ei tasu end üle koormata ning nii ettevõtte käekäigu kui oma tervise pärast on oluline mõista, millal keha ja vaim puhkust vajavad.

Firmaomanikud ütlevad sageli, et töö ei lõppe kunagi ning traditsiooniline üheksast viieni tööpäev ettevõtluses ei kehti. Kuigi töökoormust aitab leevendada oskuslik aja planeerimine, ei pruugi sellest alati piisata. Isegi kui vaim on veel valmis tööd rügama, peab oskama kuulata ka oma keha ning mõistma, et vahepeal on mõistlik asjad sinnapaika jätta ning endale mõelda.

Väljaanded Entrepreneur ning Psychology Today annavad nõu, kuidas mõista, et aeg on hoog maha võtta ning puhata.

Su keha annab alla. Stressist ning ületöötamisest annab sageli märku keha ise. Kui sul on peavalu, pidev väsimus ning jõuetus midagi teha, ent sa ikka sunnid end takka, on tegelikult aeg puhata. Psühholoogiadoktor Stephanie Sarkis kirjutab, et sageli on ületöötanud inimestel raske või peaaegu võimatu hommikuti ärgata ning ainult ülima tahtejõuga õnnestub end teki alt välja saada. Sarkis märgib, et kuigi inimene ise usub, et ta võib ka väsinu ja kurnatuna palju saavutada ning jätkab tegutsemist, on see pikas perspektiivis nii vaimsele kui füüsilisele tervisele halb.

Sa teed hooletuid vigu. Kuigi esmapilgul võib sulle tunduda, et sa oled produktiivne ning asjalik, selgub hiljem, et oled teinud kummalisi lohakusvigu, mis pole sulle muidu omased. See ei anna märku sellest, et sa oled kehv töötaja, vaid pigem sellest, et sa oled väsinud ning vajad puhkust. On oluline meeles pidada, et kui veab, on su tehtud vead tähtsusetud, ent paraku võib väsimusest ning tähelepanematusest teha ka suuri prohmakaid, mille klaarimine võib kaua aega võtta.

Sa pole motiveeritud. Kui tead, et sul on midagi põnevat juhtumas, ent sa ei suuda sellest kuidagi vaimustuda, võib see olla märk emotsionaalsest väsimusest.

Sa ei suuda fookuses püsida. Kui su tööpäevad mööduvad unistades ning sotsiaalmeedias ringi vaadates, võib seegi olla viide vaimsele kurnatusele. Kui sa teed tööd, mida üldjuhul armastad, ent nüüd kipub su mõte rändama ning sa tunned, et ei suuda keskenduda, on aeg puhata.

Sa ei huvitu töökaaslastest. Töökaaslastega lävimine moodustab üsna suure osa inimese tööelust ning kui sa märkad, et oled sellest tüdinenud või eelistad omaette nokitseda, võib ka see olla märk, et oled väsinud ning vajad puhkust. Seda eriti juhul, kui sa muidu oled seltskonnalõvi ning hea meelega veedad kolleegidega aega.

Su perekond märkab muutusi. Kindlasti ei tasu tähelepanuta jätta seda, kui su pere ja sõbrad viitavad, et sinus on midagi teistmoodi. Sarkis kirjutab, et selleks võivad olla pealtnäha tähtsusetud muudatused, näiteks söögiharjumused või üldised tegevused päeva jooksul. Usalda oma lähedasi, sest nemad võivad sind mõnikord paremini tunda kui sa ise.

Stressirohke töö tõttu on väga oluline end põhjalikult tundma õppida. Sea endale piirid, kust sa üle ei astu ning julge võtta puhkust. Kas või mõni päev töölt äraolemist võib enesetunde palju paremaks teha ning sa naased kontorisse puhanuma ning motiveeritumana.

Seotud lood

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt