Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas klient lojaalseks muuta?

    StarbucksFoto: epa

    Oma toote või teenuse omaduste tutvustamisest palju olulisem on muuta toode inimeste jaoks koduseks ning jutustada veenev lugu.

    Miks armastavad inimesed näiteks Starbucksi? Kas seepärast, et seal on parim kohv ja cappuccino või hoopis seetõttu, et firmal on õnnestunud oma toodet edukalt kommunikeerida? Miks eelistavad inimesed maksta topsitäie kohvi eest oluliselt kõrgemat hinda, kui kuskilt väiksemast ja vähemtuntust kohvipoest saaks sama koguse kohvi vähema raha eest?
    Inimesed kipuvad sageli arvama, et mida rohkem maksta, seda parema kvaliteediga toote või teenuse nad saavad. Tegelikult ei taha me endale tunnistada, et ostame tuntud firma toote või teenuse seepärast, et nimi maksab ning reklaamid on meisse istutanud veendumuse, et tegu ongi parima toote või teenusega.
    Väljaanne Entrepreneur kirjutab, et sotsiaalmeedia üha laienev kasutamine ning uued platvormid võimaldavad end üha nähtavamaks teha. Peamine on oskus võimalusi nutikalt ära kasutada, kusjuures selleks ei pea lisaks pealehakkamise muid ressursse olemagi.
    Tooteid ja teenuseid reklaamima asudes tasub kindlasti mõista, et inimesed on üha teadlikumad, mistõttu on muutunud üha olulisemaks olla läbipaistev. Seetõttu peaks ettevõtja olema valmis tutvustama oma klientidele seda, millega tegeletakse ka ettevõtte sees – klient tahab tunda, et toodet või teenust tarbides on ta justkui osa ettevõttest. Seega, kuidas üles ehitada usalduslik suhe kliendiga ning salaja ta oma toote või teenuse lojaalseks kasutajaks muuta?
    Ole personaalne. Klient tahab tunda, et ta ei osta toodet mõnelt suurelt ettevõttelt, mistõttu tuleb bränd teha tema jaoks võimalikult koduseks. Üks võimalus on reklaamplakatile panna mõne kuulsa, tuntud või austatud inimese pilt. See on ka üks põhjuseid, miks firmad reklaamnägusid kasutavad – toodet reklaamib inimene, kes on sihtgrupile tuntud või keda sihtgrupp peab oma iidoliks.
    Teine võimalus toode või bränd personaalseks muuta on seda ise reklaamida. Virgini asutaja Richard Branson on näiteks oma firmade reklaamnägu olnud pikka aega. 
    Ära koorma kliente tehniliste andmetega. Inimesed ostavad suuresti emotsiooni ajel, mistõttu ei ütle keskmise inimese jaoks suurt midagi asjaolu, et näiteks uue nutitelefoni protsessor on veidi kiirem kui konkurendi oma. Tehniliste andmete jälgimine jääb üldiselt pigem huviliste pärusmaaks, kuna inimesed ostavad toote siis, kui tunnevad sellega emotsionaalset seotust.
    Seetõttu on kliendile vaja pakkuda end tutvustades hea lugu, mitte inimesi üle külvata terminite ja numbritega, mis ei ütle paljudele ilmselt midagi.
    Julge raha kulutada. Kui ettevõtja tahab oma brändi üles ehitada, peaks ta kindlasti olema julge ning valmis panema reklaami ja turundamise alla palju raha. Kuigi erinevad platvormid võimaldavad turundada näiliselt justkui tasuta, on konkurents ettevõtete seas väga tihe ning enda silmapaistvaks muutmine on üha keerukam. Sageli on selleks tarvis professionaalset abi. 
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.