• Jaga lugu:

    Logistikafirma sihib 100 miljoni piiri

    DSV Transport emaettevõtte Taani veofirma DSV tegevjuht Jens Bjorn Andersen.Foto: Jacob Gronholt-Pedersen, Reuters/Scanpix

    Ekspedeerija DSV Transport teenis eelmisel aastal 96,85 miljonit eurot müügitulu, kasvades aastaga 3,3 protsenti. Järgmiseks aastaks seatakse eesmärgiks ületada ümmargune 100 miljoni euro piir.

    DSV Transport nimetas aastaaruandes 2018. aastat kaubaveomahtude kasvatamise mõttes stabiilseks aastaks. "Turul oli tunda teatavat nõudluse vähenemist aasta teises pooles. Samas aga olulisi ja märgatavaid hinnakõikumisi ei esinenud. Endiselt areneb Eestis jõudsalt moodul- ja konteinermajade tootmine ja transport nii Skandinaaviasse kui ka Lääne-Euroopasse," seisab Äripäeva Infopanka laekunud ettevõtte majandusaasta aruandes.
    Ettevõte märgib, et sarnaselt eelmise majandusaastaga kasvas ka 2018. aastal enim projektvedude osakaal ettevõttes. Eelmisel aastal müüdi ära äri Valgevenes, mis oli jätk aasta varem müüdud Ukraina ärile.
    Puhaskasum oli 2018. aastal 1,4 miljonit eurot, kahanedes aastaga 18,4%. Aastate võrdluses tuli suurim erisus sisse kasumilt tütarettevõtetelt – kui 2017. aastal teeniti sealt 1,5 miljonit eurot tulu, siis viimati teeniti 26 279 eurot kahjumit.
    Samas oli aasta varem dividendimakse märgatavalt suurem ning seega ka tulumaksu tasumine. Kui 2017. aastal maksis DSV Transport dividendi 10 miljonit eurot, siis eelmisel aastal oli see vaid 2 miljonit eurot.
    Selleks aastaks on ettevõttel eesmärgiks ületada 100 miljoni euro käibepiir, saavutada saadetiste arvuks 330 000 (võrreldes praeguse 313 000ga) ning viia lõpule terminali ümberehitustööd.
    Augustis rääkis ettevõtte juhatuse esimees Jaan Lepp, et ühe probleemina annab Eesti vedajate seas tunda veokijuhtide puudus. „Eesti vedajate kõige suurem mure on juhtide puudus ja see süveneb kogu aeg, kuna noori juhte peale ei tule ja vanad hakkavad ära väsima,“ sõnas ta siis.
    DSV Transpordi põhitegevusala on rahvusvaheliste kaubavedude ekspedeerimine. DSV Transport AS kuulub Taani kontserni DSV A/S, mis on noteeritud Kopenhaageni börsil. 2018. aasta oli ettevõtte jaoks stabiilne, mille majandustulemust mõjutas enim tööjõukulude kasv – kulud kasvasid 7,08 miljonilt eurolt 7,75 miljoni euroni ehk 9,4%.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA aktsiad said napilt enne karuturgu pidama
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 sulgus täna eilse taseme lähedal, põigeldes napilt kõrvale karuturust.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 sulgus täna eilse taseme lähedal, põigeldes napilt kõrvale karuturust.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Kallas: Keskerakond peab peretoetuste eelnõust loobuma Kiik: toetuseid saaks finantseerida maksutõusuga
Koalitsiooni mõistlikuks toimimiseks on peaminister Kaja Kallase sõnul vaja, et Keskerakond loobuks toetamast omaalgatatud eelnõu, mis tõstab lapsetoetuseid paarisaja miljoni euro eest aastas. Vastasel juhul pole ka millegi üle läbi rääkida sügisel algavatel eelarvekõnelustel.
Koalitsiooni mõistlikuks toimimiseks on peaminister Kaja Kallase sõnul vaja, et Keskerakond loobuks toetamast omaalgatatud eelnõu, mis tõstab lapsetoetuseid paarisaja miljoni euro eest aastas. Vastasel juhul pole ka millegi üle läbi rääkida sügisel algavatel eelarvekõnelustel.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.