Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viis põhjust ettevõttele tegeleda heategevusega

    Heategevus on mõeldav siis, kui ettevõttes leidub keskmisest rohkem missioonitunnet, kui igapäevasest rassimisest jääb väheks ning kui süveneb tunne, et võiks teha midagi ühiskonna heaks ilma mõõdetavat tasu saamata, usub Erika Saks loovagentuurist Pult.

    Järgnevalt toob ta välja viis põhjust tegelda heategevusega:
    Esiteks, oleme ühiskonna liikmed. Tegu on suure pildi tajumise ja panustamisega keskkonda, mille liige sa ise oled. Lennart Meri ütles: "Eesti heaolu on kõigepealt eesti kodaniku heaolu, eesti perekonna heaolu, eesti ühiskonna ja riigi heaolu. Usaldust oma riigi vastu toodate kõigepealt teie ise, Eesti Vabariigi kodanikud./…/ Valitsus ei ole probleem ja valitsus ei ole lahendus. Meie ise, Eesti Vabariigi kodanikud, oleme lahendus."
    Usalduse ja  kodanikualgatuse vahel on tugev seos. Täpsemalt, sotsiaalne usaldus on kodanikuühiskonna kõige kandvam alustala. Hiljuti avaldatud Eesti Inimarengu Aruande kohaselt on Balti riikides kuulumine vabatahtlikesse organisatsioonidesse Lääne aga eriti Skandinaavia riikidest palju tagasihoidlikum. Põhjuseid võib lugeda meie minevikust ja sellest tingitud usaldamatusest kõiksuguste organisatsioonide ja ühenduste vastu.
    2008. aastal ei kuulunud keskmiselt 73% postkommunistlike riikide elanikest mitte ühessegi vabatahtlikku ühendusse. Lääne demokraatiate kodanike vastav arv on 50%. Seega vajab levitamist mõtteviis, et me suudame ühiselt vabatahtliku tegevuse läbi midagi korda saata, mitte üksnes läbi riigi struktuuride.
    Teiseks, saame toetustegevuses jagada oma kogemust. Hea on olla abiks nõu ja jõuga neile, kes seda tõeliselt vajavad. Heategevuse korras raha koguvatel ühendustel pole enamasti jõudu kõrgel tasemel professionaalsete teenuste ostuks ja kommunikatsioonikanalite kasutamiseks. On oluline, et need ühendused saaksid tasuta abi nii reklaamiloojate kui ka kanalite poolt, et oma sõnum kuuldavaks ja nähtavaks teha.
    Enamasti ei suuda avalikkus abi pakkuda just seetõttu, et abivajajate sõnum ei jõua soovitud inimesteni ja selle takistuseks võib olla ka asjaolu, et oma kommunikatsiooniga ei olda õigel ajal ja õiges kohas ega osata teha seda õiges võtmes. Aru tuleb saada ka televisiooni, raadio või mõne muu kanali huvist, et eetrisse paisatav materjal näeks "hea välja" – parema meelega antakse teed kommunikatsioonile, mis lisaks objektile kaunistab ka meediumi.
    Kolmandaks, saame tuttavaks uute inimestega, laiendame oma silmaringi ja võimalusi. Kuigi heategevus on seotud ühe konkreetse abivajaja või grupi aitamisega, toob ta kokku erinevaid inimesi. Nende põhitöö ja tegevus võib olla seotud sootuks teise valdkonnaga. Sellises liinis soetatud tutvustel on aga alati omamoodi kõrge väärtus.
    Ollakse ju kokku saadud tegevuse käigus, mis loob positiivse fooni edasisele suhtlusele ja seda igati õigustatult – heategevusse panustavate inimeste  ühiseks nimetajaks on omaduste komplekt: altruism, mõistmine, oma ninaesisest kaugemale vaatamine. Koostööst sünnivad ka sünergia ja fun!
    Neljandaks, meie tööst on päriselt abi. Mitmed tabavad end mõnda heategevuskampaaniat vaadates mõttelt, et kas seda ettevõtmist toetades ei lähe minu raha suures osas hoopis kampaaniameistrite kaukasse. Kampaaniad on kallid, selge see! Kes on kokku puutunud toetusprojektidega, teavad, et umbes kümnendik eelarvest kulub ära raha jagamise protsesside ülalhoidmisele.
    On ju selles ahelas ka inimesed, kes teevad seda ka põhitööna, kulub paberit ja bensiini, lisaks tulevad mobiili-ja elektriarved jms. Seepärast on oluline teha kampaaniat võimalikult väikeste kuludega, et annetaja võiks olla kindel – andes oma panuse, võidab sellest tõepoolest toetusevajaja.
    Viiendaks, tehes head saame vastutasuks hea enesetunde. Heategevuslikku kampaaniat tehes on alati ju mõttes lõppeesmärk.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: tööturu tulevik on rohkem kui hämar
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
USA aktsiad lõpetasid börsinädala suure kukkumisega
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid nelja nädala pikkuse tõususeeria märkimisväärse langusega: Nasdaqi liitindeks taandus 2,01% ja Russell 2000 indeks 2,1%.
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid nelja nädala pikkuse tõususeeria märkimisväärse langusega: Nasdaqi liitindeks taandus 2,01% ja Russell 2000 indeks 2,1%.
Reaalajas börsiinfo
Bigbank: majanduses pole midagi seisma jäänud
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Soome ja Eesti riskikapitalistid peavad idufirmadele jahti Leedus
Pärast seda, kui enamik Leedu riskikapitalifonde on oma investeerimisperioodi lõpetanud, otsivad soomlased ja eestlased seal aktiivselt paljulubavaid tehnoloogiaettevõtteid.
Pärast seda, kui enamik Leedu riskikapitalifonde on oma investeerimisperioodi lõpetanud, otsivad soomlased ja eestlased seal aktiivselt paljulubavaid tehnoloogiaettevõtteid.
Ükssarvikuks pürgiv avataride looja kaasas 56 miljonit dollarit
Eesti idufirma, mis loob metaversumis kasutamiseks mõeldud avatare, kaasas laienemiseks 56 miljonit dollarit ehk 55 miljonit eurot.
Eesti idufirma, mis loob metaversumis kasutamiseks mõeldud avatare, kaasas laienemiseks 56 miljonit dollarit ehk 55 miljonit eurot.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.