Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Militaaräri, millega hoobelda ei taheta. Miks?

    Äripäev avaldab täna veidi kohendatud kujul eileõhtuse ETV saate Pealtnägija põhiloo. Selle pretsedenditu sammu põhjuseks on asjaolu, et lugu toob välja prominentsete Tallinna linna tippjuhtide seni varjatud poole –siinsetelt kinnisvaraärimeestelt laeva rentimise, millega veeti lõhkeainet muuhulgas diktaatorlikku Liibüasse.

    Äripäeva meelest on kogu selle äriga seotud inimestel, sh prominentsetel linnaametnikel vaja kogu asja kohta praegusest palju rohkem selgitust anda. Seni välja tulnud üsna uskumatu info jätab õhku palju küsimusi, millele vastamata jätmine tõstatab peamise küsimuse - kas ja kui, siis kelle poolt on meie pealinna tippametnikud manipuleeritavad?
    Äripäev on alati seisnud ettevõtlusvabaduse eest. Kuid linnajuhtide distantseerumine pealtnäha legaalsetest lõhkeainevedudest (sest keelud Liibüaga tehinguid teha olid selleks ajaks kadunud) näitab, et kui mitte muud, siis eetilised ja moraalsed vastuolud äriga seotud olid.
    Aga vastuseid ootavaid küsimusi on palju. Miks lugupeetud kinnisvarahaid Richard Tomingas ja Arti Arakas ikkagi selle kehvas seisukorras ja äsja relvaveoskandaalis olnud laevukese Balkan Star ostsid? Kes selle mõtte peale tuli? Meenutame, et samal ajal ostsid mehed Silja Line tütarfirmalt laeva ja veidi hiljem Vjatšeslav Leedolt neli parvlaeva. Vahepõikena – laevandus meelitas toona muidugi ka teisi Eesti mõjukad äriliidrid, nii olid Baltic Scandinavian Lines valdusfirmas Pakri Marine Investmentsis Tiina Mõis ja kütuseärimees Heiti Hääl.
     
    Kelle militaarse otstarbega kaubaga aga tegemist oli? Kes leidis laevale kauba ja valis sihtkohad? Kes oli üldse selle skeemi taga? Ilmselt loogiline, et ühelt poolt ukrainlased, kuid kas ka eestlased? Ukrainaga, kust lõhkeainet viidi, on ju paljud Eesti ärimehed ja ka poliitikud seotud.
    Kui palju Tallinna linnavolikogu esimehe Toomas Vitsuti firma sõjaliste kaupade vedudest kasu teenis? Firma teise osaniku, pärast ühist äri nõuniku kohalt linnaplaneerimisameti juhiks saanud Toomas Õispuu sõnad, et ta kaotas äriga hoopis raha, on … hetkel veidi naljakad. Torkab silma (võimalik, et juhuslik fakt), et Toomas Vitsut sisenes rahvusvahelisse sõjakaupade transpordiärisse vahetult pärast seda, kui ta oli oma vennalt Lauri Vitsutilt saanud osaluse eest OÜs Majanduskaitse Büroo miljon krooni 2005. aasta alguses.
    Kuni pole küsimustele vastuseid, võib spekuleerida ka hoopistükkis mõttega, et Tallinna tippametnikud võisid selles äris hoopis tankistide rolli täita, nö kutsutud sellesse ettevõtmisesse osalema. Mingitel seni teadmata põhjustel. Siit omakorda viib mõte ettevõtmise tõeliste niiditõmbajate ja ametnike tänuvõlgadeni ja nende täitmiseni. Kasvõi siinsamas Tallinna linnas. Tallinn aitab.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.