Ott Järvela: Inglise jalgpalli dominantsi taga on väga hea bränd ja lugu

    Euroopa jalgpallis on kulutatud sel hooajal ainuüksi mängijate hankimisele üle kolme miljardi euro. Jalgpalliajakirjanik Ott Järvela sõnul riisub koore üha rohkem üksnes Inglismaa.

    "Nad on suutnud väga hea brändi tekitada ja loo sinna külje panna," selgitab Järvela. Ent küsimus pole üksnes turunduses. Alates 1990. aastatest on jaotanud inglased paisuvat teleraha solidaarselt.

    Uuel lepinguperioodil teenivad liiga klubid teleõigustest kokku üle viie miljardi euro, mis tähendab, et ka Inglismaa nõrgimad on rikkamad kui enamik Mandri-Euroopa hiidudest.

    Omaette turg on aga kolmanda ešeloni meeskonnad, kes hea meelega suure rahaga talenti Inglismaale müüvad.

     "Sellisel emotsionaalsel turul mängivad päris palju ebaratsionaalsed argumendid, mis Eesti kasuks ei räägi," resümeerib Järvela. Samas tilguvad need miljonid lõpuks ka koju Maarjamaale. Hommikuprogrammi juhib Indrek Lepik.

    Fotol Chelsea jalgpalliklubi ukrainlasest mängija Mõhhailo Mudrõk, kelle eest käidi välja 100 miljonit eurot. 

    Foto: ADP/Scanpix.

    • Hommikuprogramm
    • 02.02.2023
    KIIRUS:
    Ott Järvela: Inglise jalgpalli dominantsi taga on väga hea bränd ja lugu
  • Hetkel kuum