Pakiautomaadi teenus toob keskkonnasäästu

    DPD on välja arvutanud, et kui võrrelda ukseni toomist pakiautomaadi teenusega, on viimane umbes 60% keskkonnasõbralikum, märkis saates Infopankur DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.

    Koos teiste saatekülaliste, Rohetiigri energia teekaardi eestvedaja Jaanus Purga ja KPMG jätkusuutlikkuse juhtivnõustaja Marko Rebasega räägiti saates andmete kasutamisest rohepöördes.

    Rohemeelsus on riigiti erinev ning kahjuks on Eesti ja Balti riikide areng siin Skandinaaviaga võrreldes aeglasem. Paradoksaalsel kombel jälgitakse sageli küll tootja või brändi jätkusuutlikkust, kuid kui jõutakse transpordi ja tarneni, kaob see vaade ära. „Tänavu on meil planeeritud 1,5 miljonit eurot roheinvesteeringuid, paari aasta jooksul peaksime jõudma 3 miljonini. Lihtne on valida soodsam toode või veoteenus, kuid rohepööre on kapitalimahukas,“ ütles Kirss.

    Jaanus Purga hinnangul on transpordiettevõtetel suhteliselt lihtsam roheline olla, sest elukaarepõhine informatsioon on hõlpsasti kättesaadav. On üsna täpselt teada, kui suur on elutsüklipõhine süsinikuheide Hiinas, Poolas või Rootsis toodetud autol. Kui Hiinas toodetud auto puhul jõutakse rohelisse tsüklisse 100 000 kilomeetri läbimise järel, siis, arvestades ka akude kulumist, Rootsis toodetud elektriautoga jõutakse rohelisse tsüklisse juba 30 000 kilomeetri läbimise järel. Transpordi heitmetest kõige suurema osa moodustavad sõiduautode heitmed. Nende vähendamine eeldab inimeste käitumisharjumuste muutust ja see on üks kõige keerulisemaid ülesandeid. „Ja elektriauto on roheline siis, kui ta tarvitab rohelist energiat. Kuni ta tarvitab põlevkivienergiat, pole ta tühjagi roheline,“ tõi Purga näiteks.

    Ka Marko Rebane KPMGst leidis, et tarbijate käitumine on huvitav teema. Inimesed küll ütlevad, et roheline on hea ja tahame jätkusuutlikku tootjat, aga kui lõpuks valikuks läheb, siis ei saa enam kindel olla, kas jätkusuutlikkus on valikukriteerium või osutub selleks hoopis hind. „Põhjamaades on need teemad kauem üleval olnud ja seal on inimeste käitumine erinev,“ rääkis ta.

    2025. aastal jõustub aga jätkusuutlikkuse aruande kohustus ja see peaks Rebase hinnangul andma piisavalt suure andmestiku, et 2016. aastal võiks ilmuda juba Äripäeva roheTOP.

    Fotol on DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss (paremal), Rohetiigri energia teekaardi eestvedaja Jaanus Purga (keskel) ja KPMG jätkusuutlikkuse juhtivnõustaja Marko Rebane. Foto: Äripäev.

    Saatejuht on Sigrid Kõiv.

    • Infopankur
    • 12.07.2023
    KIIRUS:
    Pakiautomaadi teenus toob keskkonnasäästu
  • Hetkel kuum