Artikkel

    Ärikliendid roolis: transpordisektori rohepööret on alustatud valest otsast

    Scania elektrilised sõidukid.Foto: Scania

    Võimalusi muuta transpordisektor keskkonnasõbralikumaks palju kiiremini ja oluliselt soodsamalt on märksa rohkem kui üleminek elektrile. Sestap ei tundu Euroopa Komisjoni plaan panna kõik munad ühte „elektrikorvi“ just kõige arukam plaan, tõdeti tänases saates "Ärikliendid roolis".

    Euroopa Komisjon avalikustas äsja oma uue kliimapaketi „Fit for 55“, mis näeb ette aastaks 2030 vähendada kasvuhoonegaaside heitmeid transpordisektoris 55 protsendi võrra. Selle tähtajani on jäänud vähem kui kümme aastat, kuid statistika räägib endiselt seda, et 99% uutest müüdavatest tarbesõidukitest on diiselmootoriga. Kas selline kannapööre on üldse reaalne ja ka mõistlik?
    Scania Baltikumi säästvate transpordilahenduste ja juhiteenuste juht Kaur Sarv tunnistas, et ettevõtjad on valmis uutele tehnoloogiatele üle minema kohe, kui see muutub nende jaoks tasuvaks ja kui on olemas vastav taristu. Paraku täna see veel nii ei ole ja kui rääkida elektriveokite tasuvusest, siis siin ei olegi millestki rääkida.
    „Olen teinud mõned arvutused, milline on elektriveoki tasuvuspiir võrreldes diiselveokiga. Sain umbes 111 000 kilomeetrit aastas. Aga kui ma nüüd jagasin selle aastas olevate päevade peale, tuleb välja, et ca 75 kilomeetrit jääb puudu, sest akud ei võimalda enamat. Ehk olemasolev tehnoloogia võimaldab umbes vaid 75 000–80 000 km aastast läbisõitu. Seni, kuni ei ole suudetud enamat saavutada, peame rääkima ka edaspidi kas Euro 6 või Euro 7 diisel- ning gaasimootoritest,“ lausus Sarv.
    Sama meelt oli ka Eesti Õliühingu juht Mart Raamat, kelle sõnul ei ole Euroopa Komisjoni suund panna kõik munad ühte „elektrikorvi“ kõige mõistlikum. Praegu võiks rohkem toetada nii olemasolevate tehnoloogiate kui kütuste arendamist.
    „Kui me võtame Euro 3 ja Euro 6 veokite saaste, siis vahe on kolossaalne. Samuti on meil juba olemas vedelkütused, mis on toodetud 100% taastuvast toorainet ja mis ei kohusta ettevõtjaid tegema ühtegi lisainvesteeringut. Paraku Eestis maksustatakse neid isegi kõrgemalt kui fossiilseid kütuseid. Endiselt ollakse kõhklevad uute logistikalahenduste suhtes, mis annavad kuni 60% keskkonnasäästu. Pean silmas pikemaid veoseid jms. Elektrile üleminek on kõige kallim lahendus üleüldse ja seda nii riigile kui ettevõtjatele. On oluliselt odavamaid ja kiiremaid lahendusi, kuidas nende eesmärkideni jõuda,“ lausus Raamat.
    Lisaks arutleti saates selle üle, millised maksumuudatused Euroopa Komisjoni poolt meid ees ootavad ning millised on transpordisektori võimalused praegu oma ekspordikäivet mitmekordistada ja kuidas riik plaanib selle võimaluse neilt lihtsalt ära võtta.
    Saatejuht on Tõnu Tramm.
    Kuula saadet "Ärikliendid roolis" siit:
    Saadet toetab Neste Eesti.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
AstraZeneca aktsia hüppas pärast tulemuste avaldamist
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.