Artikkel

    Kas rohepesu või mitte? Tõehetk saabub aastal 2025

    EL rohepöörde tõehetk saabub juba nelja aasta pärast Pariisis, kus keelatakse täielikult diislikütusel töötav transport.Foto: Pixabay

    „Jälgin huviga mis hakkab toimuma aastal 2025 Pariisis, kus hakkab kehtima totaalne diiselsõidukite keeld. Kuidas need tohutud kogused kaupa väikeste kaubikutega laiali veetakse, sest suuremate tarbesõidukite seas ei ole diislile alternatiivi veel niipea näha,“ tõdes saates "Ärikliendid roolis" AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

    Sillati sõnul võime Tallinnas rääkida elektrilistest kaubaratastest ja muust taolisest, kuid Pariis on sedavõrd suur linn, kogused suured ja liikumist palju. Mingi osa kindlasti suudavad ka elektrisõidukid ära katta aga kindlasti mitte kogu logistikat. „See on tõehetk, kus saame näha milline on poliitikute rohepöörde surve esimene tegelik tagajärg,“ lausus Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.
    Tema hinnangul lõhnab kogu teema rohepesu järele, kus tegutsetakse poliitikute ja börsile meelepäraste tegude survel ning reaalse maailmaga on üsna vähe pistmist.
    „On välja arvestatud, et kui Suurbritannia läheb 2040 täielikult üle elektriautodele, kasvab maailma vasetoodang kaks korda. Kui sellele läheb üle kogu EL, siis kasvab see 15-20 korda. Kuidas saab keegi lubada selle kõige taustal, et elektriautod aina odavnevad? Valmis alternatiivseid tehnilisi lahendusi tegelikult ei ole. Taustaks veel see, et EL hakkab muu maailmaga võrreldes arengust maha jääma, sest käskude ja keeldudega kaugele ei jõua,“ tõdes Sillat ja lisas, et kui toimivad tehnilised lahendused tõesti lähiaastatel tulevad, on see surve end ära tasunud. „Kui aga mitte, tekib küsimus, miks me end üldse täna nõndamoodi piitsutame. Õigem oleks öelda, meid piitsutatakse.“
    Sillati hinnangul on reaalne variant see, et autotootjad lepivad trahvisummade kui paratamatusega ning see muutub sisuliselt automaksuks, mis on juba auto hinna sisse kirjutatud.
    Ka teine saatekülaline, ELKE Grupi värske tegevjuht Taavi Lepik tunnistas, et tegemist on pehmelt öeldes „väga huvitava ajaga.“ Tema sõnul on asi lihtne: tarbesõiduk, see on ettevõtlus ja diisel on täna kõige parema kilomeetrihinnaga sõiduk, millega äri teha. Seda, et mingil müstilisel moel peaks kogu maailma ettevõtlus tegema lihtsalt kellegi survel kannapöörde, ei ole reaalne. Eriti kui arvestada seda, et enamikel suurematel tootjatel ei ole alternatiivsete sõidukite tootmise kogemust.
    „Toyota on tootnud hübriidautosid ligi veerandsada aastat ja täna on nende osakaal 40% toodangust. Teistel on see aga suhteliselt olematu. Kui suurima autotootja maht on täna ca 10 miljonit eurot, siis elektriautode osakaal on seal vaid 3-4%. Tõsta see loetud aastatega 70-80% peale, ei kõla eriti reaalselt,“ nentis Lepik.
    Lisaks võetakse saate luubi alla hiljutine majandus- ja taristuministri määrus, mis keelab Eestis esmaselt registreerida keritud odomeetriga autosid, räägitakse millised muutused on nn musta numbri saamisel ning loomulikult ei pääseta üle ega ümber ka täna algavast Rally Estoniast.
    Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.