Artikkel
  • Jaga lugu:

    Kas rohepesu või mitte? Tõehetk saabub aastal 2025

    EL rohepöörde tõehetk saabub juba nelja aasta pärast Pariisis, kus keelatakse täielikult diislikütusel töötav transport.Foto: Pixabay

    „Jälgin huviga mis hakkab toimuma aastal 2025 Pariisis, kus hakkab kehtima totaalne diiselsõidukite keeld. Kuidas need tohutud kogused kaupa väikeste kaubikutega laiali veetakse, sest suuremate tarbesõidukite seas ei ole diislile alternatiivi veel niipea näha,“ tõdes saates "Ärikliendid roolis" AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

    Sillati sõnul võime Tallinnas rääkida elektrilistest kaubaratastest ja muust taolisest, kuid Pariis on sedavõrd suur linn, kogused suured ja liikumist palju. Mingi osa kindlasti suudavad ka elektrisõidukid ära katta aga kindlasti mitte kogu logistikat. „See on tõehetk, kus saame näha milline on poliitikute rohepöörde surve esimene tegelik tagajärg,“ lausus Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.
    Tema hinnangul lõhnab kogu teema rohepesu järele, kus tegutsetakse poliitikute ja börsile meelepäraste tegude survel ning reaalse maailmaga on üsna vähe pistmist.
    „On välja arvestatud, et kui Suurbritannia läheb 2040 täielikult üle elektriautodele, kasvab maailma vasetoodang kaks korda. Kui sellele läheb üle kogu EL, siis kasvab see 15-20 korda. Kuidas saab keegi lubada selle kõige taustal, et elektriautod aina odavnevad? Valmis alternatiivseid tehnilisi lahendusi tegelikult ei ole. Taustaks veel see, et EL hakkab muu maailmaga võrreldes arengust maha jääma, sest käskude ja keeldudega kaugele ei jõua,“ tõdes Sillat ja lisas, et kui toimivad tehnilised lahendused tõesti lähiaastatel tulevad, on see surve end ära tasunud. „Kui aga mitte, tekib küsimus, miks me end üldse täna nõndamoodi piitsutame. Õigem oleks öelda, meid piitsutatakse.“
    Sillati hinnangul on reaalne variant see, et autotootjad lepivad trahvisummade kui paratamatusega ning see muutub sisuliselt automaksuks, mis on juba auto hinna sisse kirjutatud.
    Ka teine saatekülaline, ELKE Grupi värske tegevjuht Taavi Lepik tunnistas, et tegemist on pehmelt öeldes „väga huvitava ajaga.“ Tema sõnul on asi lihtne: tarbesõiduk, see on ettevõtlus ja diisel on täna kõige parema kilomeetrihinnaga sõiduk, millega äri teha. Seda, et mingil müstilisel moel peaks kogu maailma ettevõtlus tegema lihtsalt kellegi survel kannapöörde, ei ole reaalne. Eriti kui arvestada seda, et enamikel suurematel tootjatel ei ole alternatiivsete sõidukite tootmise kogemust.
    „Toyota on tootnud hübriidautosid ligi veerandsada aastat ja täna on nende osakaal 40% toodangust. Teistel on see aga suhteliselt olematu. Kui suurima autotootja maht on täna ca 10 miljonit eurot, siis elektriautode osakaal on seal vaid 3-4%. Tõsta see loetud aastatega 70-80% peale, ei kõla eriti reaalselt,“ nentis Lepik.
    Lisaks võetakse saate luubi alla hiljutine majandus- ja taristuministri määrus, mis keelab Eestis esmaselt registreerida keritud odomeetriga autosid, räägitakse millised muutused on nn musta numbri saamisel ning loomulikult ei pääseta üle ega ümber ka täna algavast Rally Estoniast.
    Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Apranga käive on aastaga veerandi võrra kasvanud
Leedu rõivatootja Apranga grupi jaemüügikäive ulatus novembris 27,9 miljoni euroni ning on võrreldes 2021. aasta novembriga kasvanud 28,7%.
Leedu rõivatootja Apranga grupi jaemüügikäive ulatus novembris 27,9 miljoni euroni ning on võrreldes 2021. aasta novembriga kasvanud 28,7%.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Fermi Energia astus esimese sammu Ukrainas
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
Pevkur tahab ajateenijatele kodulaenu intresside hüvitamist
Eluasemelaenu intresside maksmise võiks riik ajateenistuse ajaks võtta enda peale, samuti soovib kaitseminister Hanno Pevkur, et juhilubadega ajateenijale võiks anda 1000 eurot peo peale.
Eluasemelaenu intresside maksmise võiks riik ajateenistuse ajaks võtta enda peale, samuti soovib kaitseminister Hanno Pevkur, et juhilubadega ajateenijale võiks anda 1000 eurot peo peale.

Olulisemad lood

Hinnatõus viis majanduse langusele
Majandus langes hinnatõusu tõttu kolmandas kvartalis 2,4%. Langust näitasid nii maksulaekumine kui ka lisandväärtus.
Majandus langes hinnatõusu tõttu kolmandas kvartalis 2,4%. Langust näitasid nii maksulaekumine kui ka lisandväärtus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.