• OMX Baltic−0,21269,3
  • OMX Riga−0,71915,86
  • OMX Tallinn−0,021 754,18
  • OMX Vilnius−0,32989,23
  • S&P 5000,475 641,63
  • DOW 300,6440 256,97
  • Nasdaq 0,5318 496,73
  • FTSE 100−0,858 182,96
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,3
  • OMX Baltic−0,21269,3
  • OMX Riga−0,71915,86
  • OMX Tallinn−0,021 754,18
  • OMX Vilnius−0,32989,23
  • S&P 5000,475 641,63
  • DOW 300,6440 256,97
  • Nasdaq 0,5318 496,73
  • FTSE 100−0,858 182,96
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,3
  • 25.01.23, 14:00

Eesti transpordisektor on sunnitud värbama juhte Usbekistanist

„Ukrainlased läksid koju sõdima, paarikümnest Valgevene juhist on alles veel vaid viis, sest nende töölube enam ei pikendata. Jääb üle palgata juhte Usbekistanist, kuid senised kogemused näitavad, et vaid üks kümnest on neist suuteline oma tööd tegema nii, nagu meil harjutud ollakse,“ tõdes Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag saates „Logistikauudised eetris“.
Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag.
  • Stark Logisticsi tegevjuht Kristjan Kraag.
  • Foto: Tõnu Tramm
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogusse kuuluv Kraag tunnistas, et kõik transpordifirmad palkaksid suurima rõõmuga tööle noori Eesti mehi, aga neid lihtsalt pole, sest noored ei taha veokijuhiks hakata. Nüüd pole ka enam välistööjõudu kusagilt võtta.
„Kusjuures valgevenelased on väga tublid, oskavad teha oma tööd hingega ja nad on eranditult kõik täielikult sõjavastased. Nad hea meelega töötaksid edasi, aga ei saa. Eesti IT-sektoris lubatakse neil töötada, samuti Läti transpordisektoris,“ ütles Kraag.
Tema sõnul usuvad lõunanaabrid märksa paremini tõsiasja, et transport on strateegiline valdkond ning kui seda elus ei hoia, seisame varsti silmitsi olukorraga, kus poeletid jäävad tühjaks ning sõjaväelased hakkavad tanklatesse kütust vedama nagu Suurbritannias kolm aastat tagasi. Kraagi sõnul on jäänud vedajatel veel üks variant: „skeemitada“ Läti tööjõurendi ettevõtete kaudu omale juhid tööle ning viia maksud taas Lätti.
Tema sõnul peab Eesti riik tekkinud olukorda endale adekvaatselt teadvustama, enne kui on lootusetult hilja. „Me vajame pikaajalist strateegiat, kuidas veokijuhi elukutset noorte seas propageerida, ja oleme teinud juba aastaid pöördumisi riigijuhtide poole, aga kõik on justkui kurtidele kõrvadele,“ nentis Kraag.
Miks ei taha noored sektorisse tööle minna, millised oleksid lahendused ja milline olukord transpordisektoris tervikuna valitseb, sellest uue saatesarja „Logistikauudised eetris“ avasaates räägitaksegi.
Saatejuht on Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saade on eetris kord kuus, iga nelja nädala tagant.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele