• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 12.07.23, 14:00

Tehisaru jõudmine logistikasse on vaid aja küsimus

Hiljuti Eesti tarkvarafirma CarCopsi üle võtnud Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis tõdes, et tehisintellekti kasutamine logistikasektoris on alles lapsekingades, kuid nõudlus on suur ning on vaid aja küsimus, mil tekivad AI-l põhinevad programmid, mis suudavad hallata kogu tarneahelat.
Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis.
  • Mapon Eesti tegevjuht Kaspar Käis. Foto: Mapon Eesti
Kaspar Käis tunnistas saates "Logistikauudised eetris", et kui praegu tegeletakse iga logistikaahela lüli digitaliseerimisega eraldi, siis sellist lahendust, mis suudaks hallata kogu ahelat, täna veel ei ole.
„Meilt küsitakse näiteks päris palju sellist lahendust, mis suudaks välja arvutada, kuidas paigaldada kaupa vastavalt suurusele nii, et veok oleks maksimaalselt koormatud, et see kaup oleks paigaldatud vastavalt veoringile õiges järjekorras ja lisaks arvutaks välja optimaalse veoringi vastavalt hetkelistele liikluspiirangutele ja ummikutele,“ rääkis Käis.
Sinna juurde võiks lisada veel hulgi mõõdikuid, alates kütusekulust süsinikujalajäljeni välja, kuid selliseid terviklikke lahendusi täna tema sõnul veel ei ole. Kui aga on nõudlus, siis on vaid aja küsimus, millal need tekivad.
„Täna näiteks on meil juba olemas tehisintellektil põhinevad kaameralahendused, mis suudavad jälgida juhi tegutsemist, mis on võimelised koostama vastavaid analüüse ning vajadusel ka ise operatiivselt sekkuma. Näiteks kui bensiiniveoki juht otsustab kõikidest keeldudest hoolimata rooli taga suitsetama hakata,“ nentis Käis.
Millised on uue Läti ja Eesti ühendettevõtte ambitsioonid, milliseid uusi tehnilisi lähendusi toob kaasa lähitulevik logistikasektoris, selle üle saates arutletaksegi.
Saadet juhib Tõnu Tramm.
Saadet „Logistikauudised eetris“ toetab Pacmac.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele