• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.07.24, 14:00

Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi

„Näiteks Harjumaal on maksumaksja panus ühistranspordi korraldamisel kasvanud viimase 7 aastaga 11 korda! See on üüratu number ja ilma põhjaliku liikuvusreformita me enam jätkata ei saa,“ nentis Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat saates „Logistikauudised eetris.“
Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat.
  • Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat.
  • Foto: Mootor Grupp
Poliitiliste ambitsioonide ajendil lõhuti omal ajal normaalselt toimiv ühistranspordisüsteem ja seda uuesti taastada on väga keeruline. Kuid seda tuleb teha, sest praegusel kujul ühistransport käib riigile selgelt üle jõu, nenditi saates „Logistikauudised eetris“.
Ühte ja ainsat lahendust siin ei ole. Võimalused Harjumaal on totaalselt erinevad muust Eestist, mis on äärmiselt hajaasustatud. Kui esimese puhul saame otsida efektiivsust erinevate transpordilahendust kombineerimisel, siis teise puhul saab olla ainsaks efektiivseks lahenduseks nõudepõhisuse maksimaalne ärakasutamine.
„Ka maapiirkondades on võimalik inimeste liikuvust efektiivsemalt korraldada. Olukord, kus suured ettevõtted peavad välja töötama oma transpordivõrgustiku, et töötajaid tööle saada, omavalitsused käitavad koolibusse ja seda kõike ajal, mil maksumaksja raha eest ülalpeetavad bussid sõidavad pooltühjalt edasi-tagasi, on täiesti absurdne. Neid kõiki saaks omavahel kombineerida,“ lausus Raamat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saates tõdeti, et mõneti tasuks maapiirkondades ehk eeskuju võtta omaaegsetest kolhoosidest, kus oli vaid üks buss ja üks juht, kes suutis rahuldada terve piirkonna liikuvusvajadused: hommikul töölistering, siis koolilastering, lõunane „supiring“, vahepeal pensionäridega poering jne. Kõik sai tehtud vastavalt tegelikele vajadustele ja seda kõike ajal, mil enamikes peredes polnud isegi lauatelefoni.
Saadet juhib logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saate toob kuulajateni Digimeerik.ee
Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele