• Jaga lugu:

    Auhinnatud teenus My Purchases aitab ostukäitumise kontolli alla võtta

    Solita Eesti piirkonna juht Märt Ridala

    Konkurentsitihedas jaekaubanduse turul on andmed üks viis ehitada konkurentsieelist. Ettevõtte vaatest on andmete abil jällegi võimalik paremaid pakkumisi teha ja proovida muuta ka ostjaid teenuse kasutajaks. Pole siis ime, et Solita poolt loodud My Purchases (Omat Ostot) võitis Cannes Lions festivalil haruldase Golden Lion auhinna ehk Kuldse lõvi!

    Solita Eesti piirkonna juht Märt Ridala sõnul on My Purchases andmetöötluse teenus kasutajatele täiesti tasuta. „Teenus teeb inimestele lihtsaks oma tarbimisharjumuste analüüsimise,“ selgitab Ridala auhinnatud abivahendi sisulist poolt. „See omakorda soodustab paremate ostuotsuste tegemist ning lihtsustab igaühe jaoks viimasel ajal ühe olulisemaks muutuva ökoloogilise jalajälje suuruse hindamist.“
    Solita töötas Omat Ostot välja Soome suurima jaekaubanduse ühistu S-Ryhmä jaoks. S-Ryhmä kauplustel – Prisma, S-Market, Alepa ja teistel – on üle 2.5 miljonit klient-omanikku kes olid kõik ka uue teenuse potentsiaalsed kliendid. „Omat Ostot on hea näide, kus andmetest on tehtud kliendi jaoks eraldi väärtus,“ leiab Ridala ning selgitab, et mõtteviisilt on see ehk sarnane Swedbank-i Rahaplaneerijaga. „Ehk siis kui ma koondan oma ostud S-Ryhmä kauplustesse, siis avaneb mul võimalus nimetatud teenuse abil saada ülevaade oma tarbimisest. Näiteks sellest kui palju kilekotte ma ostan või kui palju minu või minu pere ostude CO2 jalajälg ajas muutub.“
    Huvitav ja ohtlik informatsioon
    Klientide info kasutamine on ettevõtete jaoks alati suur väljakutse olnud. Inimesed ei taha suuri korporatsioone usaldada ja oma isiklikele andmetele ligi lasta. Paljud jaemüügiketid püüavad seda siis saada erinevate soodustusi pakkuvate programmidega. Olgu siis klientidele lojaalsuskaardiga paremad hinnad või antakse ostudelt osa raha tagasi.
    Neid võimalusi küll kasutatakse, aga pakkumised pole kunagi piisavalt palju konkurentidest paremad, et ostjat vaid ühe keti külge siduda. S-Ryhmä arvates polnud see tulemus piisavalt hea ja nad otsustasid süsteemile väljakutse esitada.
    Tegemist oli riskantse ettevõtmisega. Vaja oli ju muljet avaldada enam kui 3.5 miljonile kliendile, kelle seas olid esindatud vanusegrupid noortest vanadeni. „Praeguseks on riskid aga ennast õigustanud ja klientide tagasiside on olnud üle ootuste positiivne,“ rõõmustab Märt Ridala. Esimeses faasis on abivahendit võimalik kasutada vaid S-Ryhmä klientidel, kuid tulevikus ei ole välistatud ka laienemine.

    My Purchases tuli, nägi ja võitis!

    • Ainuüksi esimese tegevusnädalaga hakkas teenust kasutama 34 000 klienti ja seda ilma teenust eraldi reklaamimata!

    • 91% kasutajatest peab rakendust kasulikuks

    • 51% kasutajatest usuvad, et teenus mõjutab nende tarbimiskäitumist

    Kliente šokeerivad avastused
    Juba on jõutud koguda klientidelt märkimisväärne hulk tagasisidet ja kasutajate arvamus on valdavalt positiivne. „Üle 90 protsendi klientidest peab uut rakenduse kasutama hakkamist enda ja oma pere jaoks kasulikuks sammuks,“ nendib Ridala
    Teenuse kasutajad on tõdenud, et alguses on oma ostude analüüsi must-valgel nägemine mõjunud isegi šokeerivalt, kuid seda suurem on olnud motivatsioon midagi muuta ning rõõm nende muutuste tulemusi nähes.

    Hetkel pakub teenus võimalust jälgida oma ostukäitumist kuues erinevas kategoorias:

    • Ostetud tooted

    • Puu- ja juurviljade osakaal ostukorvis

    • Makseviis

    • Geograafiline ostukoht

    • Ostude sooritamise rütm

    • Ostetud kilekottide hulk

    Tulevikus ollakse valmis nimekirja vastavalt klientide tagasisidele ning kasutajate soovidele täiendama.

    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Kriis ajas töötu Siiri Sisaski seenele: müüsin kontserditel salateid ja moose
Vabakutseline muusik ja laulja Siiri Sisask rääkis Äripäeva raadiosaates "Edukad naised", kuidas hakkas koroona-ajal talveks raha koguma hoidiseid müües.
Vabakutseline muusik ja laulja Siiri Sisask rääkis Äripäeva raadiosaates "Edukad naised", kuidas hakkas koroona-ajal talveks raha koguma hoidiseid müües.
A. Le Coqi juht: riik ei tule mulle ütlema, mida ma pean sööma ja mida mitte
Kui Arenguseire Keskuse raportit kajastavas artiklis kirjeldati võimalust tuua päevakorda rahvatervise maks, mis tähendab maksu suhkru- ja rasvasisalduse eest, siis joogitööstuse A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop peab valeks toiduainete klassifitseerimist headeks või halbadeks.
Kui Arenguseire Keskuse raportit kajastavas artiklis kirjeldati võimalust tuua päevakorda rahvatervise maks, mis tähendab maksu suhkru- ja rasvasisalduse eest, siis joogitööstuse A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop peab valeks toiduainete klassifitseerimist headeks või halbadeks.