Catering-firmade TOPi võitja kasvu tõi eesistumine
Carmen Catering jõudis 2017. aastal tööprotsesside arenguga uuele tasemele ning ettevõte otsis võimalusi, kuidas oma tööd efektiivsemalt teha, rääkisid Argmar Grupi juhatuse liige ja omanik Argo Koppa ning tegevjuht Sten Kosina. Sealjuures mõistsid nad, et suur hulk partnereid tähendab ka suurt ajakulu ning seega oli mõistlik tarnijate hulka vähendada.
Argmar Grupi tegevjuht Sten Kosina (vasakul) koos ettevõtte asutaja, juhatuse liikme Argo Koppaga.Foto: Andres Raudjalg
Kui vaadata tagasi 2017. aastale, siis tolle aasta tulemused kasvasid märkimisväärselt. Millest oli tingitud nii suur kasv? See aasta oli meie jaoks väga hea aasta. Meie mahud kasvasid kolmel olulisel põhjusel: esmalt võitsime hanke Eesti Euroopa eesistumise teenusepakkuja leidmiseks. Teiseks otsustasime selle hanke võidu järel, et me ei loobu seepärast ühestki n-ö tavatööst – pingutasime ja tegime kõik ära. Kolmandaks läks korralikult käima meie koostöö Saku Suurhalliga, kus toimub palju rahvarohkeid ja väga eripalgelisi üritusi, mis just 2017. aastal kasvatas meie mahtusid. Saku Suurhallis asub ka Carmen Cateringi köök ehk siis tegemist on omamoodi strateegilise partnerlusega.
2017. aasta tulemustele aitas lisaks mahu kasvamisele kaasa ka efektiivsuse kasv. Oleme jõudnud oma ettevõttes ja tööprotsesside arenguga uuele tasemele. Oleme kasutusele võtnud ettevõttesisese infosüsteemi, mis aitab projektipõhiselt kogu infomahtu detailselt hallata. Paika on loksunud ka kogu meeskonna vastutuskohad ning oleme käima saanud laitmatult toimiva ahela tellimuse saabumisest kuni viimase klaasi puhtaks pesemiseni.
Sellel aastal panime lukku kõigi meie suuremate tarnijate-partnerite hinnad ning sellega vältisime hinnatõusu survet. Küll aga jõudis eelmisel aastal üldine hinnatõus meieni ning kasumimarginaalid kahanesid tunduvalt.
Pärast 20 tegutsemisaastat saime aru, et iga kaubatellimise telefonikõne on kulu ning seega vähendasime enda tarnijate hulka, kuna ühe partneri käest rohkem tellides on võimalik saada paremaid hindu.
Mis on teie sektori kõige suuremad väljakutsed? Kõige raskem on hoida head meeskonda. Leida inimesi, kes tegelikult ka tahaksid selle valdkonnaga pikemat aega tegeleda, ennast arendada.
Väga suur väljakutse on hoida ka kogu toimimisahel kvaliteetsena. Me oleme meeskonnaga kokku leppinud teatud tegevused ja me peame neid tegevusi tegema hästi. Kui juhtub mõni näpuviga, siis me parandame neid koos ja kui vaja, siis parandame ka kogu seda toimimisahelat. Oluline on, et kõik töötajad neist muutustest aru saaksid ja neisse usuksid. Selliste mahtudega opereerides on tegemist ikka päris võimsa masinavärgiga, aga selle kõige juures peame iga tellimuse puhul suutma säilitada isikupära ning arvestama kliendi spetsiifiliste ootustega.