Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseaduse muutmine lükkus eelmisel nädalal taas edasi

    Rahandusministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Alar Urm lausus, et kuna aeg on edasi läinud, peab ministeerium vajalikuks käsitleda kindlustusseltside aktsiakapitali ja omakapitali nõudeid eraldi, mis on ka üks seaduseelnõu tagasivõtmise põhjusi.
    Teine olulisem muutus, mis Urmi sõnul tuleb seaduses teha, on see, et uute kindlustusfirmade jaoks rakenduksid uued kapitalinõuded kohe, tegutsevatele kindlustusseltsidele aga eelnõus sätestatud tähtaegade kohaselt.
    «Seetõttu kooskõlastatakse eelnõu täiendavalt justiitsministeeriumiga ja esitatakse kiiremas korras valitsusele uueks läbivaatamiseks,» kinnitas Urm.
    Kindlustusinspektsiooni peadirektori Ellen Ridaste sõnade kohaselt on peamine muutus võrreldes kindlustusseaduse muutmise seaduse eelnõu eelmise variandiga selles, et liikluskindlustusega tegelevate kindlustusseltside aktsiakapitali nõue viis miljonit krooni hakkaks kehtima järgmise aasta 1. juulil, omakapitali nõue kümme miljonit krooni 1. jaanuaril 1997.
    Seaduse eelmise variandi puhul oleks kümne miljoni krooni suurune aktsiakapitali nõue hakanud kehtima juba 1. juulil 1996.
    «Ma ei tea, mitu korda on seda eelnõu valitsusele esitatud,» rääkis Ridaste. Ta lisas, et kindlustusseaduse muutmise seaduse vastuvõtmisega tuleb kiirustada.
    «Maailmas on levinud, et aktsiakapitalide suuruse nõue on seatud nii kõrgele kui võimalik selleks, et igaüks ei pääseks kindlustusturule,» selgitas Ridaste.
    Tema sõnade kohaselt on aktsiakapitaliga võimalik tagada kahjusid ja aktsiakapital on ainus garantii, millega kindlustusseltside aktsionärid kahjud tagavad.
    «Kui aktsionärid on oma raha mängu pannud, siis on nad väga huvitatud, et mitte seda raha kaotada,» sõnas Ellen Ridaste. «Kui nad on mängu pannud aga vaid ühe miljoni ja seegi on paari aasta jooksul palkadena tagasi saadud, siis võib raha kaduda kus see ja teine ning kellelgi pole sellega asja.»
    Lähtuvalt kindlustusseaduse muutmise seaduse eelnõust on enamik Eesti kindlustusseltse oma aktsiakapitali juba vajaliku tasemeni viinud.
    Väikese aktsiakapitaliga kindlustusseltside juhid, kes on olnud kiire aktsiakapitalide tõstmise nõude vastu, on kinnitanud, et aktsiakapitali tõstmine ei ole neile probleem ja potentsiaalne raha selleks on põhimõtteliselt olemas. Seetõttu ei ole kindlustusseltside ühinemist prognooside kohaselt oodata.
    Kindlustusseltsi aktsiakapitali suurus määrab ära kindlustusseltsi omavastutuse piiri, milleks on 10% kindlustusseltsi aktsiakapitalist. Suurem aktsiakapital võimaldab kindlustusseltsil võtta enda kanda suuremaid riske ja maksta vähem edasikindlustuspreemiaid.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.