9. november 1995
Jaga lugu:

Ford Motor Company loobus oma uue ideeauto juures ukselinkide kasutamisest

Mullu talvel USAs Ford Motor Company´s välja töötatud ideeauto Lincoln L2K jõudis sel sügisel ka Euroopasse.

Lincoln L2K oli esmakordselt avalikkuse ees tänavu jaanuaris Detroidis toimunud Põhja-Ameerika suurimal ja tähtsaimal autonäitusel NAIAS. Auto eurodebüüt toimus septembrikuisel Frankfurdi autonäitusel IAA 95.

Frankfurdis väljas olnud sportlik ideeauto L2K kujutab endast kahekohalist voolujoonelist kabrioletti. Fordi disainistuudios Californias valminud auto ühendab endas roadster´i sportlikkust ja sedaani elegantsi.

Paraku on L2K näol tegu ideeautoga, mis suure tõenäosusega oma praegusel kujul kunagi konveierile ei jõua.

Efektse välimusega tagarattaveolisel autol on suurte autode maana tuntud USAs välja töötatud autole kohaselt 3,4liitrine 32 klapiga V8-mootor, mis arendab 250 hj võimsust.

Võrreldes teise praegu autonäitustel ringleva Fordi ideeauto, GT90ga, on seda isegi vähevõitu, sest inglaste väidetavalt «maailma parimale (ja kallimale) sportautole» McLaren F1 konkurentsi pakkuva superauto GT90 sisemuses peitub koguni 720- hobujõuline 6liitrise töömahuga V-12 jõuallikas.

Nagu tavaliselt autonäitusteks ettevalmistatavate ideeautode puhul, nii pole ka L2K siiski ainult näitustel rahva ligitõmbamiseks. Auto uusima elektroonilise juhtimisega jõuaallikat hakatakse edaspidi tõenäoliselt kasutama Fordi ja samasse kontserni kuuluva Lincolni mudelite juures. Samuti ei välistata, et just L2K baasil töötatakse lähiaastatel välja Lincolni aastal 2000 tootmisse minev mudel.

Luksusautode klassi kuuluva California unistuseks nimetatud auto väliskujus on tähelepanuväärne auto sile külg, kus puuduvad ukselingid -- uksed avanevad, kui vajutada süütevõtme peas asuvat nuppu.

Auto standardvarustuses on kaks turvapatja, vahetult istmete taga asuvasse spoilerisse on paigutatud täiendav pidurituli.

Fordi inseneride kinnituste kohaselt peaks spetsiaalselt selle mudeli tarvis välja töötatud spoiler vähendama olulisel määral kabrioletile omast õhu vihinat, mis tavaliselt segab nii juhti kui kaassõitjat. Paremate aerodünaamiliste omaduste saavutamiseks on ka auto põhi aerodünaamiliselt optimeeritud. Saavutatud õhutakistustegurit siiski ei avalikustata.

Ehkki tavaliselt peetakse kabriolette sobivaks vaid suhteliselt lühikeste lõbusõitude tegemiseks, on Ford ja Lincoln uut autot projekteerides arvestanud ka pikemate sõitudega ja kujundanud istmed ja pagasiruumi sellele vastavaks. Kabrioleti kohta on autol väga suur pagasiruum, mis mahutab 370 liitrit. Samal ajal on Fordi ookeanitagustest mudelitest ainsa seeriviisiliselt toodetava kabrioleti -- Mustangi -- pagasiruumi maht vaid 310 liitrit.

Lincoln L2K on 4,03 m pikk, 1,80 m lai ja kaalub umbes 1300 kg.

Võrreldes Ford Mustangi kabriolettversiooniga on L2K tunduvalt väiksem, mistõttu ta sobiks suurepäraselt olemasoleva mudelivaliku täienduseks.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas