Majandusringkondades on mõistatuseks, miks Daimler-Benz loobub nii kergekäeliselt enam kui sada aastat vanast ning väga tuntud kaubamärgist. Saksamaal ei ole ilmselt kodu, kus ei oleks ühtki AEG-toodet, sama võib öelda tööstusettevõtete kohta.
Daimleri kontsern ostis AEG 1980. aastate keskpaiku, lähtudes tollasest tegevuse mitmekesistamise strateegiast. Kuna strateegia ei toonud edu ja AEG muutus Daimlerile koormavaks, siis otsustas kontsern jällegi strateegiat muuta ja kõik kõrvaltegevusharud maha müüa.
Tüüpiliseks näiteks on Rootsi-?veitsi firma ABB ja Daimler-Benzi loodud maailma suurim raudteetootmisfirma ABB Daimler Benz Transportation, kus ei ole märkigi AEGst, ehkki AEG moodustas põhilise osa Daimler-Benzi panusest ühisfirmasse.
Äsja teatas Daimler-Benz, et ta peab läbirääkimisi ülejäänud AEG mahamüümiseks või Daimler-Benzi teiste käitistega ühendamiseks.
Umbes aasta tagasi ostis Rootsi firma Electrolux AEG käest püsikaupade tootmise ja omandas sellega ühtlasi õiguse kaubamärki kasutada. Siis ei võinud rootslased undki näha, et mõne aja pärast on nemad ainukesed AEG kaubamärgi kasutajad.
Nii mõnigi sakslane vangutab nüüd uskumatult pead, et riigis nii populaarse kaubamärgiga tooted ei olegi enam edaspidi Saksa päritolu. DI
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.