Selleks andsid lootust kohtumised USA firmade esindajatega president Lennart Meri Ameerika-visiidi ajal.
ESTMA peadirektori Tanel Nurmetalo väitel kohtuti Ameerikas rohkem kui kümne firma esindajaga. «Kuna osalesime presidendi delegatsioonis, võeti meid igal pool kiiresti ja väga kõrgel tasemel vastu,» kinnitas Nurmetalo. Tavaliselt peab võimalust selliseks kohtumiseks ootama mitu kuud, lisas ta.
Praegu lähevad põhilised kaubavood Ameerikast Venemaale Riia, Kaliningradi, Helsingi ja Kotka sadamate kaudu. Nurmetalo sõnul on sellise olukorra kujunemist mõjutanud korraliku konteineriterminali puudumine Eestis. Ameeriklased on lubanud aga tulla tutvuma kohalike tingimustega transiidi korraldamiseks Eesti kaudu.
Koos Nurmetaloga kohtus USA ettevõtete esindajatega president Meri Ameerika-visiidi käigus ka Tallinna Sadama finantsdirektor Toomas Kitsing. Kitsingu kinnitusel on saadud informatsioon väga detailne ja huvitav. «Meiega arvestatakse seal ning tehakse pakkumusi järgmiseks aastaks,» lausus ta.
Kitsingu väitel on jutt paarist miljonist kaubatonnist aastas. Tema sõnade kohaselt ei tohiks need lisakogused olla probleemiks ka raudteele. «Küsimusi võib tekkida ainult Narva piirijaamas,» lausus ta.
RE Eesti Raudtee kommertsameti juhataja Mart Jänese väitel moodustab 2--3 miljonit tonni aastas kümnendiku praegusest Eesti Raudtee kaubaveo mahust. Sellise osa lisamiseks raudteevedudele on reservid olemas, kinnitas ta.
Toomas Kitsing ei soovinud veel öelda, milliste Ameerika firmade kaubakoguseid hakatakse naabritelt üle meelitama. Konkreetsed firmad ja kaubavood selguvad detsembri alguseks.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.