26. november 1995
Jaga lugu:

Eliitkundest

Kumbki osapool teab, mida ühinemisega tahetakse saavutada -- haarata endale «suurt kundet», nagu väljendus tulevase panga juhatuse aseesimees Vahur Pindma. Seepärast pidi ka ühinemisleping olema n-ö puhas ja perfektselt läbi mõeldud. Forekspank on tugev idaarvelduste teenindaja, Raepangal on hea kliendibaas, väitis Ivar Lukk. Üks, mida ühinemisega taotletakse, on need kaks asja kokku viia. Seega on eesmärk pakkuda paremat teenust oma sihtgrupile -- suurele kundele.

Väga paljud kommertspangad tänases Eestis unistavad lisaks firmade teenindamisele oma klientideks saada eraisikutest püramiidi tippu -- kõige varakamat ja panganduslikus mõistes arenenumat kundet. Eeskujuks on Hansapank, kelle uus kõrghoone Liivalaia tänaval sümboliseerib omamoodi sellest tööst tulenevat kasu. Ajakirja Luup tellimusel EMORi korraldatud küsitlus näitas, et ka praegu eelistavad suurema sissetulekuga pered Hansapanka. Nüüd tahab sama turgu senisest paremini teenindada ka uue kuue saav Eesti Forekspank. Nimekuju säilitamine lubab oodata, et uus pank rõhub just välisarvelduste lihtsusele ja suuremale mahule. Forekspanga strateegias on ka suurem idasuunaliste tehingute maht, mis tegelikult uue panga tänase eellase jalule aitasid.

Varakas klient on aga väga kapriisne ja temaga tuleb delikaatselt ümber käia, vastasel juhul viib ta oma raha järgmisel päeval teise panka. Raepanga suurepärase hoone interjöör üksi ei aita, sellesse tuleb sisse puhuda ka «suurt kundet» ligitõmbav hingus.

Jaga lugu:
Hetkel kuum