• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • 20.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismi areng toob probleeme

«Oleme oma edu ohvrid,» ütles maailma turismiorganisatsiooni WTO statistikajuht Enzo Paci. WTOle valmistab eriti muret turismi vähene planeeritus. Tulevikukavasid tehakse põhiliselt piirkondlikul tasandil ning seda ei koordineerita riiklikult, väitis Paci. Alles nüüd hakkavad valitsused aru saama, kui oluline on turismi kogu riigi ulatuses koordineerida, et vähendada selle kahjulikku mõju keskkonnale ja kultuuritraditsioonidele.
Paci sõnul on turistide arvu plahvatusliku kasvu puhul paradoksaalne, et ükski riik pole rahul praeguse arenguga ning soovitakse järjest rohkem turiste, kuna see on kasulik äri. WTO ülesanne ongi riikidelt nõuda, et turismi areng oleks kontrolli all ja et sellega ei kaasneks negatiivseid tagajärgi. Turismimekadel tuleb endale aru anda, et nad ei saa enam piiramatult kasvada, kui nad ei taha ohtu seada oma rannikualasid ja keskkonda, mis on turistide sinnatuleku põhjus.
Kolmeprotsendilise kasvuga on Euroopa säilitanud maailma populaarseima turismiobjekti positsiooni, kuid talle rühivad kiiresti järele Kagu-Aasia ja Vaikse ookeani piirkond. Seal on turism kasvanud üheksa protsenti, mille tulemusena on see vaikselt jõudnud teisele kohale ja möödunud Ameerikast. Paci peab Kagu-Aasia ja Vaikse ookeani edu aluseks sihipärast reklaami, milleks aastail 1993--1994 kulutati kaks miljardit dollarit. Hämmastav on see, et ehkki turismi kogutulu selle aja jooksul oli 340 miljardit dollarit, ei ole teised piirkonnad turismi ajakohase reklaamiga piisavalt vaeva näinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aasia ei ole mitte üksnes kütkestav turismi sihtkoht, vaid sealt tuleb järjest rohkem külastajaid Euroopasse ja Ameerikasse.
Praeguseks on juba 10--15 mln hiinlasel ja 80--85 mln indialasel tekkinud reisimiseks piisavalt kapitali ning nende reisima hakkamine on ainult aja küsimus. KL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele