• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 20.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismi areng toob probleeme

«Oleme oma edu ohvrid,» ütles maailma turismiorganisatsiooni WTO statistikajuht Enzo Paci. WTOle valmistab eriti muret turismi vähene planeeritus. Tulevikukavasid tehakse põhiliselt piirkondlikul tasandil ning seda ei koordineerita riiklikult, väitis Paci. Alles nüüd hakkavad valitsused aru saama, kui oluline on turismi kogu riigi ulatuses koordineerida, et vähendada selle kahjulikku mõju keskkonnale ja kultuuritraditsioonidele.
Paci sõnul on turistide arvu plahvatusliku kasvu puhul paradoksaalne, et ükski riik pole rahul praeguse arenguga ning soovitakse järjest rohkem turiste, kuna see on kasulik äri. WTO ülesanne ongi riikidelt nõuda, et turismi areng oleks kontrolli all ja et sellega ei kaasneks negatiivseid tagajärgi. Turismimekadel tuleb endale aru anda, et nad ei saa enam piiramatult kasvada, kui nad ei taha ohtu seada oma rannikualasid ja keskkonda, mis on turistide sinnatuleku põhjus.
Kolmeprotsendilise kasvuga on Euroopa säilitanud maailma populaarseima turismiobjekti positsiooni, kuid talle rühivad kiiresti järele Kagu-Aasia ja Vaikse ookeani piirkond. Seal on turism kasvanud üheksa protsenti, mille tulemusena on see vaikselt jõudnud teisele kohale ja möödunud Ameerikast. Paci peab Kagu-Aasia ja Vaikse ookeani edu aluseks sihipärast reklaami, milleks aastail 1993--1994 kulutati kaks miljardit dollarit. Hämmastav on see, et ehkki turismi kogutulu selle aja jooksul oli 340 miljardit dollarit, ei ole teised piirkonnad turismi ajakohase reklaamiga piisavalt vaeva näinud.
Aasia ei ole mitte üksnes kütkestav turismi sihtkoht, vaid sealt tuleb järjest rohkem külastajaid Euroopasse ja Ameerikasse.
Praeguseks on juba 10--15 mln hiinlasel ja 80--85 mln indialasel tekkinud reisimiseks piisavalt kapitali ning nende reisima hakkamine on ainult aja küsimus. KL

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele