Maailma järgmise aasta majandusareng tuleb Merrill Lynchi analüütikute meelest kõikmõeldavatest lahendustest parim. Majanduskasv jääb keskmiselt kahe kuni kolme protsendi piiresse, st tuleb umbes sama nagu tänavu, muutudes paremaks Jaapanis ja Mehhikos, kuid pidades pausi Euroopas.
Kõige tähtsam on, et inflatsioon püsib madal. See võimaldab alandada intresse eelkõige USAs, kuid ka Euroopas, et saaks hoida majanduskasvu üleval.
Euroopas on tähtis, et Saksamaa edestaks teisi intresside alandamisel, sest ainult nii on võimalik luua valuutastabiilsust, mis on ainus eeldus majandus- ja valuutaliidu rajamisel.
Kõik see loob väga soodsa aluse peaaegu kõigil maailma aktsia- ja obligat- siooniturgudel. Merrill Lynchi investeerijad on määratlenud oma soosikturud järgmiselt:
-- Jaapan;
-- Kagu-Aasia ja eriti Hongkong, Singapur, Tai ja Lõuna-Korea;
-- Ladina-Ameerika ja eriti Argentina, Brasiilia ja Peruu;
-- Ida-Euroopa ja eriti T?ehhi ja Poola;
Kuid nad usuvad ka, et positiivne areng jätkub Ühendriikides ja eriti väiksemates firmades. Euroopas on soosikuks Prantsusmaa.
Merrill Lynch on üks maailma suuremaid investeerimispanku, mis eelmisel aastavahetusel haldas fonde 732 miljardi dollari ehk 8418 miljardi krooni väärtuses.
14. detsembril üllatas Saksa liidupank maailma turge baasintresside, diskonto-, lombardi- ja repomäära alandamisega. Diskontomäära alandamine 3,5 protsenti oli oodatust suurem ja toimus oodatust varem.
Liidupanga peadirektor Hans Tietmeyer ütles kommentaariks, et intresside alandamine ei toimunud surve all, vaid et seda on kavandatud juba mitu nädalat.
Keskpank alandas intresse seepärast, et klassikalised indikaatorid, raha hulk ja inflatsioon lubasid seda teha. Tuleval aastal on raha hulga kasvuks planeeritud 4--7% (tänavu 4--6%), mis tähendab, et keskpank arvestab 1996. a intressiks 2% ja majanduskasvuks 2,5%.
Paljud Euroopa keskpangad järgisid liidupanga eeskuju ja alandasid samuti intresse. DI
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.