• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 500−0,28%5 646,83
  • DOW 30−0,19%41 871,93
  • Nasdaq −0,05%17 683,28
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,4
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 500−0,28%5 646,83
  • DOW 30−0,19%41 871,93
  • Nasdaq −0,05%17 683,28
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,4
  • 05.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti ei maksusta Vene autojuhte

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul ei saa Eesti Venemaa suhtes Soomega sarnaseid käike ette võtta. Kui Soome ja Venemaa vahel liigub mõlema maa vedajaid võrdselt, siis Eesti ja Venemaa vahel on Kuldkepi väitel saldo ülitugevalt Eesti kasuks.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja asetäitja Alar Ehasalu sõnul on Eestil teoreetiliselt võimalik kehtestada analoogselt Soomega kõrged maksud Venemaa suhtes. «Peab mõtlema, kuidas seda maksu koguda ja kas see ära tasub, kuna liiklus on võrreldes Soomega tunduvalt väiksem,» rääkis ta. «Kuid me ei ole veel selle üle mõelnud,» lisas ta.
Soome kehtestas Venemaa vedajate suhtes tarbimismaksu alates 1. jaanuarist. Soome transpordiministeeriumi andmetel kehtib see järelhaagisega ja rohkem kui kahe sillaga veokite suhtes. Veoautode maksumäär on üks Soome mark kilomeetri kohta, kuid vähemalt 400 marka päevas.
Järelhaagiste maks on poole väiksem. Kuldkepi väitel oli soomlaste uus maks spetsiaalne vastumaks Venemaa ülekaaluliste autode tasustamisele.
«Möödunud aastal Venemaa ärkas ja tuletas meelde, et tal kehtib 1977. aastast veokite üldkaalu piirang 36 tonni,» rääkis Kuldkepp. Kuna mujal Lääne-Euroopas on üldkaalu piirang 40 tonni, siis oli Kuldkepi sõnul Venemaal hea võimalus hakata nõudma neljatonnise vahe pealt kõrget maksu. Eestist Moskvasse sõit on vedajale neli tonni raskema koormaga 500--600 Saksa marga võrra kallim.
Kuldkepi sõnul ei õnnestu Eesti vedajatel Soome ja Venemaa vahelist maksusõda ära kasutada, et hakata ise venelaste asemel Soome ja tema idanaabri vahel vedusid korraldama.
Soome on käesolevaks aastaks eraldanud kolmandate riikide vedajatele vaid 400 veoluba.
«Samuti on tariifid nii täpselt kalkuleeritud, et keegi ei hakka nende tõttu Venemaale sõidu marsruuti suunama Eesti kaudu,» selgitas Kuldkepp.
Alar Ehasalu sõnul saavutas Soome omapoolse kõrge maksu kehtestamisega kompromissi, millega vähendati Venemaaga vastastikku maksumäärasid 40 protsendi võrra.
Ehasalu sõnade kohaselt ongi Euroopas maanteetasude kehtestamisel välja kujunenud vastusanktsioonide põhimõte: maksustada neid, kes ka ise makse nõuavad.
«Soome-poolne vastuaktsioon ehk tuletab Venemaale meelde, et nad ei kehtestaks makse suisa spontaanselt,» lisas Kuldkepp.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele